Als ik mijn PlayStation 3 uit (lees: standby) heb staan, blijft er een groen lampje branden, de WLAN toegangsindicator. Waarom brandt dat lampje nog?

Zodra de stekker er uit is getrokken en er daarna weer in wordt gedaan brandt dit lampje niet. Wat betekend dat?

Het gaat om de 'dikke' Playstation 3 met 40GB.
En heb hem* niet via internet aangesloten.
*= de PS3 dus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb er niks van betekenis over kunnen vinden in de handleiding, maar was zo eens nieuwsgierig.

Toegevoegd na 18 uur:
Nou probeer ik even een foto te uploaden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb even gekeken maar dat is het niet, maar toch bedankt

Het beste antwoord

Het rode lampje betekent, zoals hierboven al is gezegd, dat hij op stand-by staat. Als je de knop aan de achterkant omzet, zet je je PS3 helemaal uit en dan is het groene lampje ook uit. Het is inderdaad de WLAN toegangsindicator en die is af en toe aan als je hem stand-by zet. Het beste is dus om je PS3 gewoon helemaal uit te doen, stand-by kost immers ook stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat groene lampje geeft de standby functie aan, net zoals bij je TV, home cinema set en allerlei andere elektrische apparaten. Als je de stekker er uithaalt, dan gaat de standby functie uit en dus gaat ook het lampje uit. Het groene lampje is maar een LED-je en kost je vrijwel geen energie, maar als het uit is dan kan je de afstandsbediening niet meer gebruiken om het apparaat aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is zoals Matss zegt, het rode lampje = het standby lampje, (zoals te zien op de foto). Het groene lampje staat in de handleiding omschreven als WLAN toegangsindicator. (maar waarom die brandt is me inmiddels nog steeds niet duidelijk... hehe Betekend dus dat dit antwoord niet correct is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen. Het groene lampje is van je modem en dat geeft aan dat er nog steeds toegang tot internet mogelijk is. Er is geen enkele reden om dat groene lampje uit te willen zetten.
Het is niet het standby-lampje, want een standby-lampje van een playstation 3 is rood! groen betekent dat de playstation aan staat. Als je hem gebruikt en je zet hem dan uit, hoor je hem dan ook werkelijk uitschakelen? hoor je de playstation niet meer nadat je hebt uitgezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou begin ik te twijfelen, het is geen standby lampje, volgens de handleiding, maar als ik de Playstation 3 helemaal uitzet met de switch knop aan de achterkant, dan brandt ie niet...
En 'standby' uit of helemaal uit, in beide gevallen hoor ik de PS3 niet meer zodra ik hem 'uit' heb gezet Nou ja, lekker belangrijk dan:)