Waarom speelt mijn Wii geen spellen meer af?

Ruim twee jaar geleden een omgebouwde Wii voor mijn verjaardag gekregen en altijd zelf de spellen met succes gebrand. Sinds kort weer begonnen met spellen branden maar het beeld blijft zwart. Moet mijn omgebouwde Wii soms geüpdatet worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er mogen hier helaas geen illegale praktijken besproken worden, ik weet dus ook niet of je dit eigenlijk mag vragen. Verder heb ik hier niet echt verstand van

Antwoorden (2)

Je kunt het het beste uittesten met een oud spel waarvan je zeker weet dat hij het voorheen wel deed. Als dat spel het nu niet meer doet, dan is er dus blijkbaar iets veranderd aan je Wii. Sommige meer recente spellen (originele of gebrande ISO's) hebben een automatische updatefunctie in zich. Zodra je die in je Wii doet gaat hij het systeem, zonder dat dit nog gevraagd wordt, updaten.

Als je een softwarematig aangepaste Wii hebt ben je hierna je homebrew channel kwijt en zul je hem opnieuw moeten laten softmodden.

Bij een hardwarematig aangepaste Wii zou je het updaten eens kunnen proberen, dat moet geen problemen opleveren.

Toegevoegd na 3 minuten:
BTW: als het oude spel het wel gewoon doet dan kan het zijn het na een update is opgelost en je ook nieuwere spellen kunt spelen, maar nogmaals, dit werkt alleen als je een hardwarematig aangepaste Wii hebt.

Mochten beide opties niet werken dan zou je hem door een expert eens helemaal opnieuw kunnen laten softmodden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Ik heb hem gekocht bij de gsm dokter, ik denk dus handmatig.
De Laser zal wel kapot zijn