Wat is een Wii ombouwen?

Ik heb heel veel mensen over Wii ombouwen horen praten, en er woont ook iemand hier die dat doet. Ik heb ook iets gehoord over dat je super nintendo, n64 en gamecube spellen kan downloaden, maar weet niet of dat het is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (6)

Ze bedoelen hiermee, dat mensen een bepaald bestand op de wii zet, zodat je vervolgens (illegaal) gratis spellen kunt downloaden op je wii.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich kan je er ook niet illegaal mee downloaden. Je kunt door de hack een kopie van je eigen spel spelen, zodat het origineel niet beschadigd. Maar dat opent wel de deur om die kopieën met vrienden te delen en dat wil Nintendo niet. Dat is ook niet legaal.
mijn wii is een soort van omgebouwd.
Er is met behulp van een sd kaart nieuwe software opgezet waardoor ik zelf games en alles kan donwloaden en branden.
Het kanaal heet het homebrew channel.
Op internet staan veel "how to's"
dus ombouwen moet geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dat dacht ik al. Ik ken iemand die het voor €30,- doet, en ik wil eigenlijk best wel m'n oude games weer spelen :3
Er zijn twee manieren om een Wii om te bouwen.

De ene manier wordt ook wel softmodden genoemd. Zoals hierboven beschreven is, zet je dan een homebrew channel op je wii.

De andere manier is door er een speciale chip in te laten bouwen.

Beide zorgen ervoor dat je spelletjes kan downloaden en dan spelen. Houd er wel rekening mee dat dit illegaal is en ervoor kan zorgen dat je Wii kapot gaat (ook wel bricken genaamd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt op 2 manieren je Wii ombouwen.
Software matig en....juist, hardware matig.
Bij software matig: wordt er een andere software op gezet. Bv, met een sd-card. Dan kun je dus games ed downloaden op je pc, op card zetten en vervolgens spelen.
Bij hardware matig: er word een chip ìn je Wii gezet. Daardoor kun je net als bovenstaand, games op je pc downloaden, op Verbatim dvds branden en vervolgens op je Wii spelen.
Echter is er 1 probleem. Bij de software matige, kun je de nieuwere games niet spelen.
Bij een hardware matige, kun je dat wel.
Suc6 verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel.
Bij hardwarematig ombouwen stoppen ze een chip in je wii (of andere game console) die ervoor zorgt dat de beveiliging in je wii (die er voor zorgt dat je geen gekopieerde spellen kan spelen) omzeilt wordt. Dan kun je dus gewoon een spel downloaden en op een dvd branden.

Bij softmodden (softwarematig ombouwen) worden er bestanden die verantwoordelijk zijn voor het beveiligen tegen gepirate software vervangen of verwijdert. Dan kun je dus bijvoorbeeld wii kanalen downloaden via je pc en ze via een programmatje op je wii zetten (dus ook snes en n64 spellen).
Je kan met softmodden ook via bijvoorbeeld je usbstick, sdkaart of externe hardeschijf iso's laden (spellen die normaal op een dvd staan). Dat moet dan wel via een programmatje dat je op je wii installeerd.

Hier een site voor softmods en software en info die erbij hoort:

http://www.wiibrew.org
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn wii ook omgebouwd, Je kan er oneindig veel spellen voor downloaden (tot dat je geheugen vol is, koop dan een sd kaart) Als je een wii ombouwd kun je spellen gewoon gratis maar wel illigaal van bepaalde sites ombouwen, Je kan spellen van oud tot nieuw downloaden (zoals bij nieuw) Fifa 12 of Call of duty Black ops