Hoe verf ik mijn Playstation 3?

Ik wil graag mijn Ps3 spuiten, maar weet totaal niet welke verf ik moet gebruiken en of er een grondlaag moet worden opgespoten. Ook wil ik hem mooi glad hebben dus niet dat het er zo dik opzit aan de ene kant en aan de andere kant weer dunner lijkt.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik weet dat je niet zomaar in de rondte kan spuiten, maar ik heb mijn ps3 slim al eens open geschroefd en kom hem weer makelijk in elkaar zetten. Zelf zat ik te denken aan zoiets als bij deze ps3 is gebeurd; http://www.youtube.com/watch?v=Kup7HXiRFHw .
Dat is imho niet lelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik het lelijk vind..

Het beste antwoord

Als je het mooi glad en egaal wilt spuiten, vereist dat wel kennis en kunde.

Het is tricky. allereerst moet je je PS3 uit elkaar halen, want je moet de delen van je PS3 goed onder handen kunnen nemen zonder het binnenwerk te beschadigen. Daarin zitten al veel risico's en bovendien vervalt je garantie.

De stap daarna is om het gelijkmatig te schuren. De cover heeft namelijk een structuur. Doe het met de hand want machinaal maak je snel foutjes. Wil je een mooi strak resultaat, maak je hier dan niet te snel mee vanaf. Begin met wat grover schuurpapier (600) en herhaal met steeds fijner papier om het uiteindelijk te polijsten (2000). hoe mooier je het schuurwerk/polijstwerk afwerk, hoe mooier je eindresultaat word!

Maak het goed schoon met ammoniak en laat drogen.

Breng nu eerst een DUNNE kunststof primer op (het zwart is net helemaal bedekt).
Vervolg met heel dunne lagen lak.
Het grootste gevaar is dikke naden en randen, barsten bij het drogen en 'tranen'.
- spuit een dunne sublaag. wacht 1 minuut.
- spuit nog eens dun over en want nu 1 min 30 sec.
- spuit nog eens dun over en wacht 2 minuten.
Dat is één laag! Wacht 4 uurtjes.
Nu weer fijn opschuren en schoonmaken, op laten drogen.
herhaal dit nog minimaal 1 keer. (dus 2 lagen)

Nu weer fijn opschuren en schoonmaken, op laten drogen.
Eindig met 1 of 2 laagjes vernis (heldere lak) voor een mooi glanzend resultaat.

Toegevoegd na 13 minuten:
PS: Met een goede kunstof primer kun je boor de lak in principe gewoon autolak gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg!
Hier heb ik zeker wat aan.

Andere antwoorden (2)

Met een roller, spuiten kan niet ivm luchtgaten. Het zal wel lelijk worden dan en je knopjes werken misschien niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat word ontzettend lelijk en ik weet niet welke verf het beste is.
Verf moet zowiezo warmte kunnen weerstaan en op waterbasis zijn anders blijft ie stinken naar terpentine zeker als ie warm word.
je kan ook skins kopen van vinyl voor je ps3 dat weet je he?Staat al een mooi printje op en alles precies op maat.