Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt het ombouwen van de Wii precies in?

Ik heb een Wii waarvan de DVD lezer kapot is, nu dacht ik eraan om de Wii om te laten bouwen zodat ik spelletjes kan downloaden en zonder een schijfje kan afspelen. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
799

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, dit kan. Afhankelijk van de softwareversie kun je je Wii (laten) softmodden waardoor er een extra stukje software (bijvoorbeeld de NeoGamma-loader) op je Wii geinstalleerd wordt. Op die manier kun je games (iso-files) vanaf een usb-stick of externe HD spelen.

Ik laat me niet uit over eventuele illegaliteit van e.e.a.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Softmodden: kan ik dit zelf doen?
En wat is de grootte van een zo'n spel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou je zelf 'kunnen' doen. Er zijn op het internet goede tutorials (stap voor stap beschrijvingen) te vinden. Het is trouwens niet bij alle firmware-versies van de Wii even makkelijk. Vertrouw je het niet dan zijn er vast wel mensen/bedeijven die het tegen betaling voor je willen doen. De iso-files variëren overigens tussen de 1 en 4.7 GB, afhankelijk van de grootte van het spel.
Dat is zeker mogelijk er zijn op internet vele engelstalige site's, maar ook een stuk of 2 goede nederlandstalige site's die je helemaal stap voor stap door het ombouwproces heen loodsen, daarbij opgemerkt, dat je de spellen die je zelf bezit, je ook naar een usb-schijf mag kopieëren, en kunt spelen en dus ook legaal is.
Zoek op google maar eens: WII ombouwen of WII softmodden, dan vind je vanzelf wat je zoekt, de beste vind ik persoonlijk de Intercity-softmod, is heel uitvoerig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Je kan op meerdere websites informatie vinden over hoe je de Wii kan ombouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding