Hoe sluit ik mijn wii aan op mijn samsung tv ?

Mijn ouders hebben een nieuwe Samsung 3D tv gekocht ( iets van samsung smart ook ofzo ) Alleen ik zie nergens eens scartaansluiting voor me wii. Me ps3 staat aangesloten aan een HDMI kabel maar een wii heeft geen HDMI aansluiting. Dus hoe sluit ik die aan ? Ik wil echt graag wiiën !!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24K

Antwoorden (5)

Dat is een moeilijke.... Hebben jullie geen andere tv's in huis? Want dat gaat hem niet worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een scart-naar-HDMI adapter kopen. Zie source:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via component is het beste, dit is een aansluiting met 5 tulpstekkers (cinch). Via composiet moet het ook kunnen, deze kabel zit standaard bij de Wii.

Zoek even op Google op of je televisie 1 van deze 2 aansluitingen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze stekkers (zie foto) zitten bij je wii. Die moeten in aansluitingen die achterin (of in de zijkant) van de tv zitten. Deze zijn gekleurd; rood/wit/geel. Even goed kijken. De meeste tv's hebben deze aansluiting wel.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze nieuwe tv's van samsung hebben meestal alleen een ingang waar een speciaal verloopstekkertje (met drie tulpstekkers aan de ene kant en een soort jack stekker aan de andere kant) in moet. Als je die hebt aangesloten kan je daar je Wii aan hangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoiets als onderstaand plaatje maar dan met 3 tulpstekkers.

Toegevoegd na 6 minuten:
En dan daar in stoppen (klik op het 2deplaatje om te vergroten)

Toegevoegd na 10 minuten:
Beter 1e plaatje gevonden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Grootste probleem is dat deze stekkers met de TV meegeleverd worden en dus altijd onvindbaar zijn. Je zal je ouders nu moeten gaan vragen of ze dat kabeltje bewaard hebben.