Is er een mogelijkheid om mijn Wii te reparen zonder die naar Nintendo op te sturen?

M'n Wii is kapot.
Hij draait geen enkel spel meer. De spellen zijn gewoon schoon etc.
Is er nog een manier om mijn Wii te redden, of ben ik verloren en is mijn enige mogelijkheid de Wii naar Nintendo op te sturen?

Toegevoegd na 25 minuten:
Mijn Wii is NIET gehackt en daar kan het niet aan liggen. Het gebeurde (volgens mij) toen mijn zusje Mario Kart Wii speelde. Ik moet nog aan haar vragen wat er precies gebeurde, maar dat gaat op het moment niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een leek op dit gebied, dus ik roep maar wat hoor. Maar toen onze zoon internet op onze wii wilde installeren werkte er bij ons ook geen enkel spel meer, achteraf doordat de homebrew channel door de update weg was. Wij hebben dat weer kunnen fixen doordat iemand het ORIGINELE Indiana Jones lego spel had. Zoals gezegd geen expert, daarom een reactie ipv een antwoord.

Antwoorden (5)

Als je wii de spellen niet meer leest kan je hem zelf openmaken,en de binnenkant,de koelvin en de lens schoonmaken.
let wel op : de lens moet heel voorzichtig schoongemaak worden EN de garantie (voor zover je die nog hebt) vervalt
Je maakt dus geen aanspraak meer op fabrieksreparaties die normaal onder de garantie vallen.
Ik heb ee soortgelijk probleem gehad met mn ps3,zelf gefixt omdat ik toch al geen garantie meer had.draait weer als een zonnetje.

Maar als het niet aan vuiligheid in de wii of de een vuile lens ligt maak je hem voor niets open...

opsturen is voor je wii de veiligste optie !!!

Toegevoegd na 1 minuut:
in de 3e regel moet het schoongemaakT zijn,
en in de 7e regel ben ik de N vergeten achter een...
typen blijft lastig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Dat kan. Je kunt zowat alle onderdelen op Ebay kopen.
Je moet er alleen een handige knutselaar voor zijn, anders lukt het niet. Ik heb zelf al de CD-drive vervangen op zo een manier. Op Youtube staan allemaal filmpjes hoe je dat moet doen. Als je geen ervaring ermee hebt (met electronica en solderen) dan heeft het geen zin.
Hij gaat alleen maar open met een heel speciaal schroevendraaiertje, trouwens, die je niet op de hoek kunt kopen.
13 jaar geleden
Onze Wii leek ook op sterven na dood. Na een telefonisch consult met de vrienden van Nintendo bleek het volgende de oplossing: 3 minuten totaal van de stroom af halen. Dus niet 'uitzetten' maar echt de stekker uit het stopcontact, 3 minuten wachten en dan opnieuw in het stopcontact en aanzetten.
Heb je dat al geprobeerd? Zo ja: dan de Nintendo helpdesk jongens bellen en vragen wat je met je kapotte Wii moet. Waarschijnlijk wordt het dan alsnog verzenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is er iemand bij je inde buurt die handig is om apparaten te repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het ook laten repareren bij www.gameshopapeldoorn.nl