hoe maak je een eigen professionele computer game en ook nog in hd kwaliteit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Kimath
13 jaar geleden
Ik raad aan om eens te kijken naar een opleiding Game Design and Development.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat gaat even duren in je eentje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger dacht ik dat ik als 9 jarige ff een 3d game in een maandje kon maken hahahahaha
ik had echt al hele plannen gemaakt
Kimath
13 jaar geleden
Het ligt er aan wat voor game je wilt maken. Als je het houdt bij een Flash game, kun je best snel klaar zijn.
Een 3d game helemaal vanaf het begin maken duurt zeer lang. Helemaal als je alle levels moet ontwerpen en maken, textures geven, belichting er bij, en dan de gameplay en AI van de vijanden nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je beseft toch ook dat je een hele goede krachtige pc nodig hebt?
En een HD beeldscherm.
Kimath
13 jaar geleden
Met een iets mindere pc lukt het ook wel, maar dan ben je een eeuwigheid bezig met alles berekenen.
Ik kan het weten, ik heb een beetje 3d art gedaan. Op mijn oude pc was dat drama! Maar het wou wel :P

Antwoorden (5)

Een maat van mij studeert aan een school waar ze dit leren. Dus je moet er kennis van hebben, en uit je vraag te lezen weet ik niet in hoeverre jij dit hebt?
Wat ik jou kan geven is de term "Digital Arts and entertainment". Google die even en verkrijg wat informatie. Het zal je zeker al een stuk voorruit helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een software toolkit voor spellen.

Bv deze: http://www.torquepowered.com/company
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grote, bekende games worden allemaal gemaakt met een (groot) team. Daar kan je in je uppie alleen iets tegenoverstellen als je uitzonderlijk veel kennis en doorzettingsvermogen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het antwoord is ...... NIET .
en waarom HD en niet meteen 3D ...
ik zou eerst eens beginnen met iets kleins en simpels en als je echt serieus een game wil maken/ontwerpen zul je toch echtveen studie (of 2 ) ervoor moeten volgen.
Wat je wel zelf of samen met vrienden kan proberen is een kleine applicatie (app) voor een smartphone te maken , dat kan ook een game zijn .
maar als je echt iets wil maken als FIFA of BlackOps dan begin je al met een budget van 10 tot 20 miljoen euro .....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag die je stelt is (zoals je aan de antwoorden hierboven kan zien) niet specifiek genoeg voor een concreet antwoord. Ik kom uit deze industrie en kan je het volgende vertellen;

Eerst even over HD. Dit is een beeldformaat standaard. Als je zorgt dat je game alle graphics voor HD bevat, is het dus meteen al een HD game ongeacht of het 2D, 3D, prachtig of waanzinnig slecht is vormgegeven.

Professioneel bestaat niet meer. Vroeger werd iedere game waar een miljoenen investering in ging zitten als professioneel beschouwd. Tegenwoordig kan iedereen games bouwen en met relatief simpele games toch waanzinnige omzetten maken.

Als je een game wilt gaan maken, moet je het volgende in gedachte nemen;

- Wat voor'n game wil je maken?
- Welk doel wil je daarmee behalen? (educatie/entertainment etc)
- Welke doelgroep past daarbij?
- Welk platform gebruikt die doelgroep? (PS3, Xbox, PC, Telefoon)
- Welke tools zijn beschikbaar?
- Welke licentiekosten moet je betalen?
- Waar haal je eventueel muziek e.d. vandaan?
- Hoe wil je publiceren?
- Waar wil je publiceren?
etc etc

Allemaal heel erg variabel dus. Een opleiding is overigens geen must. Je kan jezelf ook veel aanleren met boeken enzo. Is dit allemaal wat te zwaar en wil je gewoon een beetje prutsen, dan kan je ook gebruik maken van software als Game Maker (zie link). Uiteraard heeft dat soort software wel weer enige beperkingen.