Kun je de fysieke en de digitale game hebben op de Nintendo Switch?

Ik heb toen ik net mijn switch had (echt de 1e avond) pokemon let's go pikachu op de digitale winkel van de switch gekocht. Alleen nu ben ik een tijdje verder (2 jaar) en besef ik me dat ik die game eigenlijk liever ook fysiek zou willen hebben (dus gewoon de gamecartrigde), want daar zitten voor mijn gevoel wel een paar voordelen aan, nou vraag ik me dus af, als ik de gamecartridge koop, kan ik die dan ook daadwerkelijk gebruiken?

2 jaar geleden
in: Games
7.1K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan gewoon. Je save game staat op de switch zelf opgeslagen, dus daar kun je gewoon mee verder als je de fysieke versie gaat gebruiken. Mogelijk moet je wel eerst de gedownloade versie verwijderen, omdat de kaart anders overbodig is.
Het grootste voordeel van een cartridge is dat het geheugen van de switch niet zo snel vol is, omdat je het spel niet hoeft te downloaden. Het nadeel is dat je wel steeds de kaart moet wisselen als je een ander spel wilt spelen. Als je ze beide hebt, kun je altijd kiezen wat handiger is. Je kunt ook juist kiezen voor de "eevee" versie, dan heb je ze allebei.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja, je kunt het fysieke en digitale spel op de Nintendo Switch hebben. Als je een digitaal spel koopt in de Nintendo eShop, kun je het downloaden naar je systeem en kun je het ook downloaden naar alle andere systemen die geregistreerd zijn bij je Nintendo-account. Als je een fysiek spel koopt, kun je het spelen op je systeem en op alle andere systemen die geregistreerd zijn bij je Nintendo-account.