Wat is Among Us en hoe speel je de game met je vrienden?

Among Us is in 2018 uitgebracht en toen hoorde je er niemand over, maar sinds vorige maand wordt het wereldwijd massaal gespeeld. Je komt het tegen op sociale media, Twitch en YouTube. Wat is Among Us en hoe speel je dat je met vrienden? Het lijkt mij tof om dat juist nu tijdens de pandemie te spelen.

3 jaar geleden
in: Games
7.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kan zowel via computer (betaald) als gratis via de telefoon. Via de telefoon is hij te downloaden in de appstore of get equivalent van apple. Je kan je eigen lobby maken en de code met hen delen, dan kom je in hetzelfde spelletje terecht. Ook kan je de lobby van onbekenden bezoeken, ook deze code kan je delen met vrienden. Tijden het spelletje speel je met een aantal mensen een deel is crewmate, deze moeten taken uitvoeren en een deel is imposter deze moeten de crewmates vermoorden. Als er een lichaam wordt gevonden of op de emergency knop wordt gedrukt dan is er een moment om te overleggen en een stem uit te brengen op degene die jij of de groep denkt dat imposter is. De imposter wint als de crewmates dood zijn de crewmates winnen als of alle tasks klaar zijn of als alle imposters eruit gestemd zijn
Friso
3 jaar geleden
Toevoeging aan het antwoord van @4RQL: Hoe een eigen game aan maken: Druk op online > Create game > vul de server settings naar keuze in > druk op confirm > Onderaan vind je de code van jou game laat je vrienden die code in voeren. O ja: links van de code staat private: als je hier op drukt staat er online en kunnen mensen die je niet kent jou joinen.

Antwoorden (1)

Among us is een videospel op de computer of telefoon waarin je met 4 tot 10 mensen kan spelen. Je kan een "crewmate" of "imposter" zijn. Het doel van de imposters (1 tot 3) is om de crewmates te vermoorden, terwijl zij proberen taakjes uit te voeren. Je kan het met maten spelen door een prive-lobby aan te maken en de 6-letterige code onderaan het scherm in te voeren op andere apperaten. Veel speelplezier!!!
Plaatje bij antwoord