Hoe gaat het versje van de raaf en de vos uit het spel dream sleuth?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
2.4K

Het beste antwoord

De Vos en de Kraai
Een kraai met een stuk kaas in zijn snavel zat op een boomtak.
"Dat is voor mij," zei de Vos, toen hij naar de boom liep.
"Goedendag," riep hij. "Je ziet er prachtig uit vandaag, met je glanzende veren.
Ik weet zeker dat je stem die van andere vogels moet overtreffen, net als je uiterlijk.
Laat me asjeblieft je gezang horen zodat ik je de Koningin der Vogels kan noemen."
De Kraai tilde haar hoofd op en begon op haar best te krassen.
Maar zo gauw ze haar snavel opende viel het stuk kaas op de grond.
De Vos greep het stuk kaas en at het op.
"Dat was lekker," zei hij. "Dat was alles wat ik wilde.
In ruil voor je kaas zal ik je een raad geven.
Vertrouw nooit vleiers."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De raaf en de vos.
De raaf had een stukje kaas in zijn snavel.
De vos had hier wel zin in,
en zei wat heb je prachtige veren
en ik weet zeker dat je de mooiste stem van alle vogels hebt!
Wil je alsjeblieft een lief voor me zingen?
De raaf voelde zich gevleid
en begon onmiddellijk een prachtig lied te zingen.
Maar liet hierbij de kaas vallen.
De vos bedankte de raaf voor de kaas en zei:
Je heb een stem, raaf, maar slimheid ontbreekt....
Dus geloof nooit je vijand.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was wel een raaf. Omdat je vraagt naar een versje, heb ik iets gezocht dat rijmt. Zie hieronder.
Het is herverteld door Jean de la Fontaine. Le Corbeau et le Renard. Ik geloof dat ik het op school nog met Frans heb gehad, net als velen.Het is oorspronkelijk een fabel van ene Aesopos, een Griekse dichter van fabels (620-540 voor Christus.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De raaf en de vos.
De raaf had een stukje kaas in zijn snavel.
De vos had hier wel zin in,
en zei wat heb je prachtige veren
en ik weet zeker dat je de mooiste stem van alle vogels hebt!
Wil je alsjeblieft een lief voor me zingen?
De raaf voelde zich gevleid
en begon onmiddellijk een prachtig lied te zingen.
Maar liet hierbij de kaas vallen.
De vos bedankte de raaf voor de kaas en zei:
Je heb een stem, raaf, maar slimheid ontbreekt....
Dus geloof nooit je vijand.!

Volgens de berichten ervoor en erna moet dit de juiste oplossing zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat om een spel waar de zinnen vaststaan meen ik, en in een bepaalde volgorde gezet moeten worden om een puzzel op te lossen.
Deze staat niet alleen op de link, maar ook in diverse walkthroughs.