Waarom heeft mijn zoon geld van epic games gekregen?

Mijn zoon vertelde mij gisteren dat hij samen met zijn vrienden €500 heeft ontvangen op Paypal en zegt dat hij dit geld samen met zijn vrienden krijgt omdat hij een creator bij fortnite is.
Ik als ouder snap niet hoe het kan dat kinderen van 15 €500 krijgen van een spel. Is dit legaal geld en zit hier niet een addertje onder het gras? Ik als ouder ben bang dat het illegaal is. Het kan ook zijn dat ik het helemaal fout heb en dat alles gewoon kan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Games
8.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@goeievraag35, Personen onder de 18 jaar mogen PayPal niet gebruiken.De minimum leeftijd is echt 18jaar. Als iemand toch een paypal account heeft terwijl hij nog geen 18jaar is, heeft deze persoon een aantal vragen met leugentjes beantwoord.
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/servicedescription-full
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er zijn twee typen Paysafecard: de gewone Paysafecard en de Paysafecard junior. De laatste is speciaal bedoeld voor jongeren onder de 18 jaar. De juniorversie is bijvoorbeeld niet te gebruiken op websites voor online gokken. Misschien bedoelt uw zoon de juniorversie
https://www.plusonline.nl/veilig-online/online-betalen-hoe-werkt-dat-deel-2
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@JoanDArc
hallo, Mijn zoon heeft toestemming gekregen van mij en het account staat op mijn naam, maar ik dacht dat het om een paar euro’s zou gaan en niet om €500.
Weet jij toevallig waarom mijn zoon zoveel heeft gekregen? Toch bedankt voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@goeievraag35, uw zoon is samen met zijn vrienden nu al een commercieel toptalent. Dat belooft wat voor de toekomst.
paulus811
5 jaar geleden
Goeievraag35 maakt zich terecht zorgen tot het tegendeel bewezen is. Veel spelers worden gehackt en het account wordt vervolgens doorverkocht. Goed dat ma of pa hier toezicht op houden.
LeonardN
5 jaar geleden
@paulus811 Wat heeft dat er nou mee te maken? Als je account gehackt wordt, krijg je geen geld van de makers van het spel.
paulus811
5 jaar geleden
@LeonardN, de zoon heeft VERTELD dat hij geld van Fortnite heeft gekregen, ik lees nergens dat pa of ma dat ook gecontroleerd hebben. Daar heeft mijn reactie mee te maken.
LeonardN
5 jaar geleden
Daar heeft mijn reactie mee te maken. (dat lees ik nergens) Kan je de zin aanwijzen in je eerdere reactie die gaat over het geloven/controleren waar de geldstroom van afkomstig is? Als iemands account gehackt is komt er geen geldstroom van Epic Games.
Als de zoon liegt over waar het geld vandaan komt, zou elke geldstroom mogelijk kunnen zijn, dus zie ik ook niet in waarom je gehackte accounts noemt. Je zegt overigens:
"Goed dat ma of pa hier toezicht op houden."
En
"ik lees nergens dat pa of ma dat ook gecontroleerd hebben."
Dat lijkt elkaar tegen te spreken. Ik denk dat we elkaar niet begrijpen.

Het beste antwoord

Dat is legaal en een vertrouwd programma van de makers van het spel zelf. Niks om je zorgen om te maken.

Blijkbaar is je zoon een zogenaamde content creator op Youtube of Twitch en speelt hij Fortnite in die streams of video's. Als je dan jezelf opgeeft bij Epic (de maker van Fortnite) bij het "SUPPORT-A-CREATOR PROGRAM" krijg je elke keer als mensen in iets in de winkel van Fortnite wat kopen met "V-bucks" een klein deel van de waarde van die aankoop.
https://www.epicgames.com/affiliate/en-US/overview
Ik zou er eerder blij mee zijn dat je zoon geld verdient, ipv het enkel uitgeeft aan skins en dansjes op Fortnite.

Enige is dat hij geen 18 is en dus zowel bij Paypal als bij het programma onterecht heeft geclaimd dat hij 18 is. Dat zou hoogstens betekenen dat Epic het account opzegt mochten ze daar ooit achter komen (maar daar ze zullen ze niet echt achteraan gaan).
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Moet je als ouder ook dit aangeven bij de belasting dienst

Andere antwoorden (2)

goede mensen kunnen met Fortnite geldprijzen verdienen, tevens kun je ook een code instellen in de item shop (waarin je dingen kan kopen) en dan krijg je telkens een deel van vbucks wat die persoon aangeschaft heeft. Maar ik denk dat hij voor geldprijzen heeft meegespeeld zonder toestemming
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
"Maar ik denk dat hij voor geldprijzen heeft meegespeeld zonder toestemming"
Letterlijk:
"en zegt dat hij dit geld samen met zijn vrienden krijgt omdat hij een creator bij fortnite is"
uw zoon heeft meer dan 1000 volgers op een groot sociaal platform dan kan je bij epic games een support-a-creator code aan vragen als mensen die dan in game gebruiken als ze iets kopen krijgt hij 20% van de aankoop