Wanneer kwam de eerste avonturen videogame op de markt?

En wat was de naam van deze naam?
(Niet perse te koop, gewoon die er is en waarvan we het natuurlijk weten, en ik bedoel wat is de naam van deze game niet de naam van deze naam, ik had het anders geschreven maar hij is gek genoeg gewijzigd, ook meteen een vraag waarom :P)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Games
1.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Text of grafisch

Antwoorden (2)

Volgens mij was dat King's Quest uit 1984. Althans, de eerste avontuur game dat niet puur text-based was.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Daarvoor was er sowieso nog:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wizard_and_the_Princess
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Yeah, dat is dus een voorbeeld van zo’n textbased game. Ik weet dat Adventureland zelfs nog eerder was uitgebracht. 1978 ofzo.. Maar daar houd mijn kennis wel op want dit gaat ver voor mijn tijd. Ik ben van 1996! :’)
LeonardN
5 jaar geleden
Er staat nergens dat het geen textbased game mag zijn, overigens is wizard and the princess nog met beeld ook.

Colossal Cave Adventure was de naam.

Was helemaal tekstgebaseerd en gemaakt voor een mainframe. later uitgebracht op andere systemen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Colossal_Cave_Adventure
---
Een van de eerste grafische adventures was Wizard and the Princess, een voorloper van King's Quest
https://en.wikipedia.org/wiki/Wizard_and_the_Princess
Toegevoegd op 18 juli 2018 15:28: tekst
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Had ik ook als antwoord gegeven, toch maar verwijderd omdat ik, net als Cyedon, dit tekstspel nu niet echt een videogame zou noemen... Maar dat is wellicht persoonlijk.
De door jou al genoemde Wizard and the Princess vind ik zelf wel de eerste. Misschien aanvullen?
SimonV
5 jaar geleden
+ Perfect! Onbegrijpelijke min.