Mijn zoon (14 jaar) heeft een PS4 online abonnement maar kan niet spelen wegens zijn leeftijd.Moet toestemming hiervoor geven maar hoe doe je dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
9.6K
LeonardN
6 jaar geleden
Lijkt erop dat je een masteraccount aan moet maken en je zoon toestemming moet geven op een subaccount: https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/help-library/my-account/parental-controls/age-ratings-and-parental-controls/ Ouderlijk toezicht voor PlayStation Network-account Je kind heeft veel plezier van PlayStation zonder online te gaan, maar veel producten bieden online content en soms werken ze niet zonder. Als je je kind toestaat om PlayStation online te gebruiken, kun je instellen tot welke content en online interacties je kind toegang heeft met PlayStation Network door een sub-account te maken met de juiste instellingen voor ouderlijk toezicht. Er zijn twee typen PlayStation Network-accounts. Master-accounts voor gebruikers ouder dan 18 jaar en sub-accounts voor minderjarigen die gekoppeld zijn aan en beheerd worden door het master-account. Met een sub-account kun je voorkomen dat je kind toegang heeft tot content van de PlayStation®Store die ongeschikt is voor zijn of haar leeftijd, door gebruiker gegenereerde content en online gameplay. Ook kun je voorkomen dat met het gekoppelde sub-account zonder jouw toestemming aankopen kunnen worden gedaan. Geef je kind advies over veiligheid online en praat met je kind over zijn/haar ervaringen.
dudemeister
6 jaar geleden
kun je niet je gegevens aanpassen in het account en het jaartal aanpassen

Antwoorden (1)

Dat ligt aan het spel, als je spellen wilt spelen die een leeftijd van 14 jaar of ouder nodig hebben, werkt dat niet (denk aan GTA, COD, ...). Dit is niet aan te passen, en uw zoon zal ook geen games kunnen spelen waarvoor hij ouder dan 14 moet zijn. Het geld bent u dus eigenlijk kwijt.
NOTE: Bedenk wel dat u dit Sony/Playstation niet kwalijk kan nemen. Zij proberen jongeren geen spellen te laten spelen waarvoor ze eigenlijk ouder moeten zijn.