Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er ook een kindvriendelijke versie van minecraft?

Mijn zoontje van 7 jaar is sinds kort bezeten van minecraft. Ik heb de pocket editie gedownload om op de iPad te spelen, maar die wordt bevolkt door zombies en skeletten. Ik weet dat je kunt kiezen voor de optie "peacefull" en dat je continue dag kunt aanzetten maar hij maakt telkens een nieuwe wereld aan en dan kan ik weer van voor af aan beginnen. Is er een kindvriendelijke versie waar je als ouder meer controle hebt, bijv. dat hij niet de hele tijd een nieuwe wereld kan aanmaken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hoi,
Minetest is een gratis programma dat geen mobs(monsters) bevat. Ik heb het zelf niet gespeeld maar het lijkt mij een goede oplossing. In de link een aantal alternatieven voor minecraft. Ik weet alleen niet wat voor monsters hier verder in zitten. dus... minetest is veilig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Om eerlijk te zijn kun je je zoontje ook leren om het zelf op gemakkelijk te zetten. Het is ook niet moeilijk om even de taal op Nederlands te zetten zodat hij niet alleen zelfstandig leert worden, maar ook nog eens beter gaat worden met het lezen van woorden. Twee vliegen in één klap.
Sorry maar ik denk dat je echt wel overdrijft . In minecraft vecht je tegen monsters ja maar is dat toch niet zo erg.Het hoort erbij en desnoods zeg je dat hij niet meer mag spelen tot hij wat groter is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal mee eens. Dit is echt absurd

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding