Wat is het verschil tussen een Playstation 4 en een Playstation 4 Slim?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
3.1K

Antwoorden (3)

De "Slim" versie's van Playstation zijn o.a. kleiner. Smaller, dunner etc.
Vandaar ook de naam. Echter, de Playstation 4 "slim" is nog niet uit. En zodoende, kán hier eigenlijk nog geen, op waarheid berustend, antwoord op gegeven worden.

Zie de bron, voor het laatste nieuws m.b.t. de Playstation 4. O.a. veel nieuws over de aangekondigde "slim" variant.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor u antwoord!
Er komt over een paar dagen PS4 Pro uit.
Dat is de opvolger van PS4.

Hij heeft weliswaar betere specificaties dan de huidige PS4, maar niet bepaald kleiner.
Dus "slim" (slank) zou ik hem niet noemen.

Dit zijn de afmeting:
295mm×55mm×327mm
Met een gewicht van 3,3kg.

In de eerste bron (tweakers) zie je hoe groot hij is vergeleken met de huidige PS4 (dus ong. evengroot, wel ietsje anders).

In de 2de bron (officiële PS site) kan je de specificaties vd PS4 pro lezen (weliswaar in het Japans).

Om terug te komen op jouw vraag: hij is niet bepaald slim/slanker dan de huidige PS4, hij ziet er wel ietsje anders uit. Grootste veranderingen zitten hem onder de motorkap (niet aan het uiterlijk of afmeting of gewicht). Grootste verschil (voor mij) is de prijs, 100 euro verschil.

Toegevoegd na 38 minuten:
16 sept. komt er een kleinere variant PS4 las ik net.
Alleen heeft deze dezelfde specs als de huidige PS4, alleen zonder gleuf voor een DVD/BLU-ray.

Er is nog geen uitsluitsel gegeven hoe klein hij precies wordt, alleen dat hij 'kleiner' is dan de huidige PS4.

Zie 3de link.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je verwart de Pro met de Slim. https://tweakers.net/nieuws/115443/sony-playstation-4-pro-gaat-399-euro-kosten-en-komt-10-november-uit.html https://tweakers.net/nieuws/115373/teardown-toont-binnenkant-onaangekondigde-playstation-4-slim.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ten eerste is het u (totdat ik zeg dat u mag tutoyeren). Ten tweede bestaat er geen PS4 slim en die komt ook nooit uit. De kleinere versie PS4 die nog ooit uitkomt heet geen 'slim' maar heet gewoon PS4 (zie bron). Dit bericht kwam na het bericht wat u in de link heeft gezet (oftewel, meest correcte lezing). Samengevat: ik verwar helemaal niets, maar u doet dat juist door te suggereren dat er een PS4 slim uit komt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
LoL Kijk even je antwoord na, daarin staat al 2x "je" of heb je een al lopende afspraak met de vrager dat je hem mag tutoyeren? Overigens is het op GV de ongeschreven regel dat men elkaar tutoyeert.
(http://www.startpagina.nl/v/computers-internet/hardware/vraag/598222/schermvervangen-ipad-moeite-waard dat had je blijkbaar zelf ook al door, je spreekt mensen ook constant met je aan) Maar terug naar het inhoudelijke: Als er geen PS4 Slim bestaat, moet je dat even uitleggen, dat is namelijk de vraag. Hoe jij kan weten dat iets nooit zal bestaan is me een raadsel. Zeker als we de geschiedenis van PS modellen er even bijpakken is een slim-model zeer waarschijnlijk. Als het die naam niet gaat krijgen is nog steeds duidelijk wat de vrager bedoelt. De kleinere variant van de huidige PS4. Van de link:
"Het is nog niet duidelijk hoe het nieuwe model gaat heten; veelal wordt de console 'PS 4 Slim' genoemd, maar die naamgeving staat niet op de doos." *(maar check even de link onderaan voor het nieuws van gisteren) "Dit bericht kwam na het bericht wat u in de link heeft gezet (oftewel, meest correcte lezing)." Ik snap niet wat je hier nu probeert te duiden. "Samengevat: ik verwar helemaal niets, maar u doet dat juist door te suggereren dat er een PS4 slim uit komt." Jawel je verwart wel wat. De vrager vraagt over de PS4 Slim, in plaats van over de verkleinde variant van de PS4 te spreken in je antwoord, ga je over de verbeterde variant van de PS4 spreken. * http://www.psx-sense.nl/249115/ps4-slim-release-prijs-kopen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is dus een PS4
PS4 Pro (betere versie)
PS4 Slim (kleinere versie) De vraag gaat over de Slim, jouw antwoord over de Pro. https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4#Hardware_revisions
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Alleen heeft deze dezelfde specs als de huidige PS4, alleen zonder gleuf voor een DVD/BLU-ray." Ook nog eens onjuist.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh excuses overal waar ik "je" schreef moet je "u" lezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het heel zuiver wil spelen heb je gelijk, deze variant wordt officieel geen Slim genoemd door Sony (wel door de rest van de wereld), maar over de pro praten terwijl de vraag over de Slim (de kleinere variant dus) gaat is een vergissing.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik meen dat het op GV al van meet af aan gebruikelijk is dat we elkaar tutoyeren ?
Het verschil met de PS4 en PS4 "Slim" (of officieel de vernieuwe PS4) is praktisch enkel dat er geen optische uitgang meer opzit. Ook zijn er wat kleine veranderingen aan de controller.

De technische veranderingen hebben geen invloed, dat zijn meer verkleiningen van de chips.

"Het nieuwe model heeft geen optische output meer; het geluid is nu enkel via de hdmi-aansluiting uit te sturen.

Ook levert Sony een vernieuwde controller met de kleine PS4 mee. De vorm en de indeling van de knoppen is ongewijzigd, maar boven het touchpad is een venstertje gemaakt dat het gekleurde licht van de ingebouwde leds kan weergeven. Bij de oorspronkelijke DualShock 4-controller is dat alleen aan de achterkant van de controller zichtbaar."

https://tweakers.net/nieuws/115441/kleinere-versie-sony-playstation-4-komt-in-september-uit-voor-299-euro.html

(Niet te verwarren met de Playstation Pro https://tweakers.net/nieuws/115443/sony-playstation-4-pro-gaat-399-euro-kosten-en-komt-10-november-uit.html Die 4K zal ondersteunen dankzij de betere GPU.)

Toegevoegd na 1 dag:
"PlayStation 4 Slim

De PlayStation 4 Slim is eigenlijk identiek aan de 'oude' PlayStation 4. Er zijn maar twee verschillen. Ten eerste heeft de console een ander design, waardoor het eleganter is. De console is ongeveer een derde kleiner dan de oude versie. Er is ook niet langer een streep met licht die toont of je console uit, aan of in stand-by staat. In de plaats daarvan is er nu een kleine LED-strip naast de power button. Meer verborgen dus. Nog kleine veranderingen: de twee USB-poorten staan nu verder van elkaar."

Prijs 299,-
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel apart hoor, om eerst mijn antwoord tegen te spreken (bijv. over optische eenheid) en vervolgens hetzelfde "antwoord" plaatsen, nl. dat hij een optische eenheid heeft. Geldt ook voor andere eigenschappen van de nieuwe PS4. Hij heeft officieel geen Playstation 4 slim, maar gewoon Playstation 4 (wat u ook tegensprak, terwijl dat niet klopt en nu bevestigd u dat weer in het antwoord dat hij officieel toch geen 'slim' heet). Beetje tegenstrijdig allemaal. Haal dan (op zijn minst) de reacties weg, opdat het niet verwarrend is voor de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Optische uitgang, niet optische drive.
http://www.tvkabels.nl/website/index.php?TreeItem=93697&NewsItem=31153
nummer 3 Ik ben al in de reacties teruggekomen, reactie kan je hier niet verwijderen. Antwoorden wel. Jouw antwoord gaat eerst over de pro, wat niet gevraagd is, zegt niks over de optische uitgang en is foutief over het ontbreken van een blu-ray speler. Die zit er wel in, anders kan je namelijk geen games spelen die je in de winkel koopt. Over PS4 Slim Voor mij en de vrager is dat geen verwarrende term noch voor iedereen die het nieuws rond de PS4 volgt zie ook alle nieuwsgeving die deze nog steeds PS4 slim noemt. Voor dat bekend was dat dit model enkel PS4 zou gaan heten werd deze zo genoemd omdat een kleinere variant sinds de PS2 altijd zo genoemd wordt. Ondanks dat bekend is dat het officieel de PS4 heet zie:
https://www.google.nl/search?q=ps4+slim&num=20&source=lnms&tbm=nws&sa=X&ved=0ahUKEwi1-dP15oHPAhWDWhoKHQz8AYUQ_AUICSgC&biw=1920&bih=1099 Wat verwarrend is, is dus jouw antwoord. De discussie over wel niet Slim is alleen maar handig om mee te nemen voor de vrager.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh en je mag me gewoon tutoyeren dat doet iedereen hier gewoon.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
U ook bedankt voor u antwoord MrTomaat!