Waarom start Fallout 4 niet op op mijn pc?

Ik heb Fallout 4 geïnstalleerd op mijn pc. Nu staat er een snelkoppeling op het bureaublad. Als ik deze aanklik start het startscherm. Als ik op start druk begint het spel op te starten. Er komt een laadtekentje van de muis in beeld, het beeld wordt zwart. Daarna floept het terug naar bureaublad en start het spel niet. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
2.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Speel je het via Steam?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Speel je legaal?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik speel het legaal via Steam ja. Nou ja, probeer te spelen haha

Het beste antwoord

Het is mogelijk dat je computer de eisen van het spel niet aankan. je kunt in de instellingen proberen alle grafische dingen te verlagen en kijken of het dan helpt. Als dat niet het geval is kun je het spel proberen opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben bang dat dit inderdaad het probleem is. Iemand die een idee heeft waardoor ik het toch kan spelen op deze pc?

Andere antwoorden (2)

Dat kan komen door een foute installatie van het programma. Wat daartegen helpt, is om het spel opnieuw te installeren.

Anders kun je ook handmatig een nieuwe snelkoppeling maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is het probleem in ieder geval niet. Alles is juist geïnstalleerd
Ga op Steam naar je Library en klik met je rechtermuisknop op Fallout 4 en dan op Properties. Haal vervolgens het vinkje bij 'Enable the Steam Overlay while in-game' weg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat doet die Steam Overlay precies?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als die aan staat en je klikt in-game op Shift + Tab, dan krijg je die Steam Overlay ervoor en kun je o.a. een in-game browser gebruiken en je vriendenlijst en chats bekijken.
Ik had hetzelfde probleem met Fallout 4 en toen ik dit uitschakelde startte ie gewoon weer op. Ik kan bij een singleplayer game wel zonder die steam overlay. Als jij dat ook denkt te kunnen zou ik het voor Fallout 4 even uitschakelen en proberen of het dan opstart ;)