Minecraft: Kun je met 2 personen die op hetzelfde account zitten allebei tegelijk in een zelfgemaakte server?

Mijn vriendin en ik willen een nieuwe server maken bij minecraft op de pc, maar we vragen ons af of we allebei in 1 server kunnen met hetzelfde account. En als het kan, hoe maak je een server? Moet je er nog iets voor downloaden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
14.2K

Antwoorden (2)

Dit kan alleen als de zelfgemaakte server in offline modus staat.

1. Verander de server naar offline mode.
- Schakel de server uit.
- Open 'server.properties'.
- Verander offline-mode=true naar offline-mode=false
- Start de server weer op.

Als het goed is kan de eerste speler nu verbinden met de server. Log nog niet in met de tweede speler.

2. Verander de 'displayname' van de tweede speler.
- Sluit de minecraft client van de tweede speler. (De server kan aanblijven.)
- Ga naar de .minecraft map, deze is te vinden in \AppData\Roaming\. Je kan deze map openen door de snelkoppeling Windowstoets + R te gebruiken. Vervolgens typ je in het scherm dat tevoorschijn komt %appdata% druk daarna op enter.
- Open het bestand launcher_profiles.json met een teksteditor zoals Notepad++
- Aan het einde van het bestand zal je "displayName": "[JeNaamHier]" zien staan. Verander dit naar een andere naam. Let op, je kan alleen A-Z, 1-9 en _ gebruiken en de naam mag maximaal 16 karakters zijn.
- Nadat je dat gedaan hebt zal de regel er ongeveer zo uitzien:
"displayName": "Geitenzijncool",
Zorg er dus voor dat de "" blijven staan.
- Sla het bestand op.

3. (Optioneel) Ervoor zorgen dat de naam niet automatisch teruggezet wordt.
Soms kan het voorkomen dat de displayname automatisch teruggezet wordt naar de oude naam. Als je hier last van hebt doe dan het volgende:
- Voer stap 2 nog een keer uit.
- Maak het bestand launcher_profiles.json read-only, dit kan je doen door er met de rechtermuisknop op te klikken, kies vervolgens voor eigenschappen, Vink het selectievakje aan achter 'Alleen-lezen'.

4. Open minecraft.
- Je kan nu de minecraft client starten bij de tweede speler.
- Als het goed is zie je nu de aangepaste naam linksonderin het scherm.

Nadat je dit gedaan hebt kan je spelen op je zelfgemaakte server. Het is alleen niet mogelijk meer om servers te joinen waarbij de online-mode op true staat. Als je dit weer wilt moet je de wijzigingen ongedaan maken door het bestand weer 'writeable' te maken, en de displayname weer te veranderen naar wat er origineel stond.

Succes ermee en laat even weten of het gelukt is!

Toegevoegd na 6 minuten:
De server kan je hier downloaden: https://minecraft.net/download
Kies vervolgens voor minecraft_server.1.8.7.jar (LET OP!! Download niet de minecraft_server.1.8.7.exe maar de .jar. De .jar versie staat helemaal onderaan de pagina)

Zet dit bestand in een map en dubbelklik erop. Zorg er ook voor dat de laatste Java geïnstalleerd. Kan je vinden op https://java.com
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dit kan niet. Als de ene speler al in de server zit en de andere, die op hetzelfde account zit komt erin wordt de eerste speler uit de server gegooit.
Jaspro101