Wat houdt ping in (internetsnelheid)?

Ik zit Rust te spelen en bij elke server staat er ping. Sommige hebben een ping van 13 en andere 200. Volgens mij gaat dit om de internetsnelheid. Maar of 13 of 200 sneller zou ik niet weten. Kan iemand dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
51.1K

Het beste antwoord

Het aantal Pings geeft aan hoe lang het duurt voor het heen en weer zenden van data van jouw computer naar de server. Voor het online gamen is het prettig dat dit snel gebeurd. Daarom worden soms ook spelers uit een room gekickt omdat hun "ping" te hoog is.
Hoe lager het ping getal, of helemaal geen getal, hoe minder vertraging (ook wel Lag genoemd).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, top ik snap het. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Graag gedaan hoor!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aantal Pings?!, zo zeg je dat niet. Het is gewoon het aantal milliseconde vertaging 13 ms tot 200 ms (0,2 seconde) dus in dit geval. Eigenlijk zou er latency moeten staan, Ping is een programma die de latency meet, maar dat zie je wel eens vaker met "merk"namen of begrippen die een eigen leven gaan leiden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ping_(netwerk)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
0 is ook een getal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beetje mierenn**kerig. Niemand roept tijdens het gamen "je
latency is te hoog". Maar "Rot op met je hoge ping!" :-) Vraagsteller wilde weten wat het betekende en verschil tussen hoog en laag en heeft geantwoord dat hij het prima begrijpt.
Jij noemt het internetpakketje, ik data.
Je schrijft inhoudelijk hetzelfde maar gedetailleerder. En ja, merknamen die als product worden gezien, luxaflex, stanleymes, Baco sleutel en mijns inziens past ping daar prima tussen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@XXXIII: Als je een antwoord plaatst dan moet het tenminste correct zijn...Als jij corrigerende tekst mierenneukerig noemt dan neem je genoegen met minder terwijl het streven moet zijn: meerrrrrrrr!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind het een prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Destoyer: Het is fundamenteel verkeerde informatie, het ironische is namelijk dat ICMP helemaal geen data bevat, er gaat dus geen data heen & weer... Overigens vind ik het antwoord geen - waard.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Het aantal Pings" is gewoonweg onjuist, je geeft iemand die er geen verstand van heeft, dan een begrip aan wat kolder is, die neemt dat begrip over en voor je het weet.... Je hebt nergens maar dan ook nergens uitgelegd dat (bijv.) 13 een getal is wat het gewoonweg het aantal milliseconden (ping/lag/latency) weergeeft. "Pings" lijken nu dus een vage onbekende in jouw antwoord. In werkelijkheid is het gewoon een voor iedereen bekend begrip. Als je ipv Pings milliseconde had gezegd was er niks aan de hand geweest. Ik heb geen probleem met latency, ping te noemen, wel met de uitwerking die dat heeft op (ik weet niet zeker maar wellicht) jou, je denkt, zo lijkt het, dat pings niet milliseconden zijn, en je geeft die onjuiste informatie door. Straks hebben mensen laggs omdat ze teveel Pings hebben. https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%22laggs%22+goeievraag&filter=0 Laggs (lag) hebben ze al. @Destroyer Dat mag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En ping een getal noemen is zoiets als een kleur onder de tien...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou gezien jullie aanvullingen is het toch in zijn totaliteit een perfect antwoord. Zonder gekheid, prima aanvullingen al vond ik de toon wat té. Maar goed, dat is het manco van het internet.
Al met al ik denk dat de vraagsteller meer dan tevreden kan zijn en daar gaat het uiteindelijk om.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Boeie ik snap nu wat het betekent en daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thx. (ookal is niet iedereen het ermee eens)

Andere antwoorden (1)

Het getal wat onder ping staat is een waarde in milliseconden (of duizendste van een seconde) en drukt de latency (vertraging) tussen jou en de server uit. 13 Betekent dus dat een simpel "internetpakketje" er 0.013 seconden erover doet om van jouw PC naar Facepunch Amsterdam te geraken.

De laagste latency is vaak het beste voor gaming.

Ping is het programma wat bekend is geworden om die waarde te meten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ping_(netwerk)

Toegevoegd na 43 minuten:
0.013 seconden erover doet om van jouw PC naar Facepunch Amsterdam te geraken EN TERUG moet dat zijn.