kan ik een stewam game toevoegen aan steam die niet via steam gedownload is?

Ik heb via internet just cause 2 gedownload en ik vroeg me af of ik deze zo aan steam kan toevoegen zodat steam het ook ziet als een spel dat bij steam is gekocht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3.9K

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan waar je de game hebt gekocht of hebt gedownload. Op het moment dat je een game (illegaal) downloadt, is het absoluut af te raden om een poging te doen tot het koppelen van de game aan je Steam account. Op het moment dat je de game koopt in een online winkel, bijvoorbeeld de Humble Bundle winkel, krijg je vaak de mogelijkheid om de game automatisch te koppelen aan je Steam account. Het kan ook zijn dat je een productkey toegestuurd krijgt. In dit soort gevallen wordt het als een gewone Steam game beschouwd en zul je dus ook gebruik kunnen maken van achievements in een game. Als je een productkey hebt, kun je die invoeren door Steam te openen, naar je Library te gaan en te kiezen voor "Activate a product on Steam".

In andere gevallen, bijvoorbeeld als de game zelf niet op Steam staat, of je hebt de game op een andere manier verkregen (zoals een oude game op CD), kun je de game nog altijd handmatig toevoegen aan je Steam account in je Steam Library, zie afbeelding. Let hierbij wel op dat je niet gebruik kunt maken van Steam services als Achievements, omdat het stiekem geen Steam game is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou je er trouwens graag op willen wijzen dat het in geen enkel geval aan te raden om een game illegaal te downloaden. Houd het netjes en houd het legaal.