Hoe rollercoaster tycoon op windows 7 installeren?

Hij installeert gewoon, maar zodra ik op spelen klik geeft hij een error aan waarop staat: exception raised - access violation Error location: Unknown. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3.9K
SimonV
9 jaar geleden
Hopelijk staat hier een oplossing:
http://www.ultimaterollercoaster.com/forums/roller-coaster-games/5684
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op enter niet op start
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@remco963852741, wat bedoel je daarmee?
SimonV
9 jaar geleden
Misschien is RTC niet compatibel met W7 en moet je compatibiliteitsmode XP kiezen: http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/spelcomputers/rollercoaster-tycoon.176448
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb hem geïnstalleerd in de XP compatibiliteitsmode, en nog geeft hij de melding aan
SimonV
9 jaar geleden
Nog een poging:
- Installeer RCT als administrator. (Start --> Computer --> Rechtermuisklik op CD-rom speler --> Openen --> Setup.exe (of install.exe, weet niet hoe het precies heet) met je rechtermuisknop aanklikken --> Openen als administrator).
- Ga naar de map waarin je hem geïnstalleerd hebt (normaal C:/Program files/Infogrames/RollerCoaster Tycoon 2 of C:/Program files/Hasbro Interactive/RollerCoaster Tycoon)
- Klik met je rechtermuisknop op RCT.exe
- Zet Comptabiliteitsmodus op Windows XP Service Pack 2 of Windows 98/ME (ik heb meer succes gehad met XP dan met modus voor 98, maar dat scheelt per pc per versie van RCT). Zet kleuren op 256 en schakel de visuele thema's uit. Let op: In Windows 7 crasht je spel nu na ong. 20 minuten spelen. In Windows Vista werkt het saven/loaden niet (geheel) zoals het moet. Dit gaan we nu aanpassen. - Klik met je rechtermuisknop op de map waarin je RCT geïnstalleerd hebt (normaal C:/Program files/Infogrames of C:/Program files/Hasbro Interactive) en kies eigenschappen.
- Klik het Tabblad "Beveiliging" aan.
- Klik midden in dat scherm op "Bewerken".
- Klik op "Toevoegen..." en typ "Iedereen" of "Everyone" in (hangt af van je Windows taal)
- Klik op het hokje naast "Volledig beheer" onder "Toestaan" en klik op Toepassen en daarna op "OK".
- Klik nogmaals op "OK". http://forum.fok.nl/topic/1652046

Antwoorden (2)

Als ik het me goed herinner moet je hiervoor een update installeren.
Ik heb lang gezocht maar heb de update toch gevonden.
De update is er voor de US versie van RCT 1 maar ik heb hem ook voor de Nederlandse (Dutch) versie.

De updates zijn hier te downloaden :

Dutch versie : http://www.gamefront.com/files/1469871/RCT_DU_exe
US Versie : http://www.gamefront.com/files/1469878/RCT_US_exe

Hopelijk werkt het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb het geprobeerd, maar hij blijft hetzelfde aangeven. Ook dat van SimonV geprobeerd, maar nog niet..
Roller coaster tycoon was een spel voor windows xp en niet gemaakt voor windows 7, om dit probleem op te lossen moet je met rechtermuisknop op het icoontje van rollercoaster tycoon drukken en vervolgens op compabiliteitsproblemen oplossen, dan lost windows het automatisch op als het goed is.