Soms start de Sims 2 opeens niet meer op! Wat te doen?

Soms doet mijn Sims 2 het opeens niet meer. Gister speelde ik het nog, vandaag doet hij het niet meer. Ook kan ik sommige uitbreidingen niet installeren: deze leest hij niet. Dat is ook het probleem bij het uitbreidingspakket die het dus soms wel en soms niet doet: als ik op het spel icoontje klik staat er:
Geen cd/dvd geplaatst.

Plaats de originele cd/dvd van De Sims™ 2 Appartementsleven Uitbreidingspakket.

Maar die zit er dus gewoon in. Ik heb hem al een paar keer in het verleden opnieuw geïnstalleerd (echt alle Sims eraf, goed verwijderd en dan weer alles opnieuw). Ik heb Windows XP. De andere uitbreidingen kan ik dus ook niet installeren, je hoort de computer brommen en het lampje knippert dat er een disc inzit, maar na een tijdje stopt dat allebei en vervolgens gebeurd er niks.

Ik heb ook een laptop met Windows 8, en alle uitbreidingen en accessoires installeren daar wel, dus de cd roms zijn goed. Alleen kun je op Windows 8 geen Sims 2 spelen. Heeft iemand daar ook een oplossing voor?

Ik hoop dat ik snel weer de Sims kan spelen, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1.6K

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat je computer verouderd is en hierdoor niet meer aan de systeemeisen kan voldoen. Mogelijk zit er een virus op.
Probeer het volgende:
1) Laat de computer grondig scannen met een (goede) virusscanner, desnoods een gratis versie (bijvoorbeeld AVG)
2) Schoon de computer grondig op. Verwijder dus overbodige programma's, (grote) documenten etc.
3) Ga na of je computer nog wel aan de systeemeisen voldoet

Mocht je een beter antwoord willen dan zou ik je willen vragen of je meer gegevens van je computer wilt geven (type/merk/leeftijd etc.)