Is een standaard server maken voor Minecraft (veel) werk.?

Ik wil (later) graag een eigen server maken. Is dit duur, kost het veel gigabyte, moet je een computernerd zijn, kost het veel energie en tijd??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een tutorial, maar er staat geen nederlands bij de talen(in other languages) : http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Setting_up_a_server (Ram) 1 gigabyte = 1024 megabytes
(Kan de computer een minecraft server draaien:)
http://canihostaminecraftserver.com/ de server kan o.a. via hamachi of port forward online gezet worden.
(Zelf heb ik verder geen minecraftserver online gezet,succes)

Antwoorden (5)

Nee hoor wij hebben het ook draaien op een standaard pc, dus eem gewoon een overjarig model en installeren maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe maak jij dan een server met hammaci
Je kunt zelfs gewoon een server maken (gratis) terwijl je Minecraft speelt op je computer. Deze heeft wel wal GB RAM nodig.
Je zult ook het programma Hamachi nodig hebben (er zijn andere mogelijkheden, maar dit vind ik de makkelijkste) en de Minecraft Server jar file zelf.
Je hoeft er geen computer nerd voor te zijn maar een tutorial volgen is wel aangeraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit hoeft niet veel werk te zijn,
je hoeft alleen de server te downloaden van Minecraft.net, deze voor de eerste keer starten en dan het configuratie bestand (server.properties) openen met Notepad en alle instellingen even nalopen.

Als je Hamachi gebruikt, moet je achter 'server-ip:' jou Hamachi-IP zetten, en dan kunnen mensen jou server joinen met dat zelfde IP (ze moeten dan wel lid zijn van je Hamachi-netwerk).

Het is beter om te Port Forwarden, want dan heeft niet iedereen Hamachi nodig en het is een stuk sneller.
Hoe je dat doet is afhankelijk van de modem/router.
Hierover kun je meer lezen op www.portforward.com.

Dit is echter wel veel lastiger dan Hamachi, dus je kan hier beter niet mee beginnen.

Als je nog meer vragen hebt over Minecraft-servers, kun je het altijd aan mij vragen, ik heb zelf namelijk een grote, succesvolle Minecraft server :).
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke server heb je dan?
peterjbruins
11 jaar geleden
www.supercreative.nl
Het kost niet veel werk.

Begin rustig met Hamachi leer het verkennen hoe het is. Stap dan over naar zonder hamachi.

Vindt je het moeilijk om te doen? kijk dan naar youtube filmpjes om het te leren hoe.

Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heeft geen niet veel gigabytes nodig, tenzij je Bukkit gaat doen dat kan je wel een beetje wat Mb's of Gb in beslag nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
>> Hoe maak je een Minecraft Server in 10 stappen? <<

Je kan het al op een computer van 2GB goed draaien!

1) Ga naar: http://minecraft.net/download en download de Minecraft_Server.exe

2) Maak daarna een nieuwe folder aan op je Bureaublad, genaamd Minecraft Server of iets dergelijks.

3) Sleep de Minecraft_Server.exe vanuit de Download-folder naar de Minecraft Server Map.

4) Dubbelklik op de Minecraft_Server.exe, nu start er een wit schermpje op en er worden folders aangemaakt in de Minecraft Server-folder.

5) Open de server.properties met bijvoorbeeld Kladblok (Noteblok) en ga scroll naar beneden tot je server-ip= vindt!

6) Vul hier je IPv4-adres in! Deze vind je door naar Start, type daar dan cmd in! Er start een zwart scherm op en vul daar ipconfig in!

7) Scroll naar beneden tot je IPv4-adres ziet staan en vul dat bij server-ip= in!
Het IP begint (vaak) met 192.168.*.*

8) Nu nog portforwarden, zodat je met vrienden kan spelen!

Ga eerst naar: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Zoek daar je Router op! Je Router vind je op de Internetbox van bijvoorbeeld Ziggo.

9) Volg alle stappen die op deze site staan!

10) Ga naar http://www.watismijnip.nl/ en geef dit IP aan je vrienden als je server is geportforward! Dit IP moeten zij gebruiken en kan jij eventueel ook gebruiken.

Hopelijk helpt dit je verder!

Veel succes en als je server online is, stuur me dan het IP!! :D

Frank