Ik heb een eigen Minecraft server, Maar bij het opstarten daarvan zegt ie: "Failed to bind port!". Wat moet ik doen?

Ik heb al iets geprobeert met PortforWard, maar daar kan ik geen wijs uit? Kan iemand mij helpen? De port voor een minecraft server is 25565.

Toegevoegd na 1 dag:
Inmiddels is het probleem opgelost, en start mijn server op.
Maar ik heb geen idee wat ik nu als ip moet invullen op minecraft om op mijn server te komen. Kaniemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Port binding failure kan eigenlijk maar door 2 dingen komen: 1. de opgegeven poort-index is een ongeldig getal en 2. de poort is al gebonden.

Kijk eens of er nog een oude instantie van de server de poort geblokkeerd houdt. Start opnieuw op, probeer een andere poort. Zorg dat je firewall de poort niet blokkeert etc etc etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je in server.properties een IP-adres ingevuld?
Dat moet je niet doen.

Als je een openbare server wil moet je port forwarden, hoe je dit doet verschilt per modem.

Welke provider voor internet heb je en/of welke modem?
Dan kan ik je helpen met port forwarden.
11 jaar geleden
dan us het geen geldig ip