mag je spellen downloaden die niet meer te koop zijn?

Ik woon in Duitsland waar ze vrij scherp met de controle zijn. Ik wil graag Ghost Recon (1999) downloaden, deze is inmiddels niet meer te koop. Is dit illegaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (3)

Het _zou kunnen_ dat het mag als het betreffende bedrijf (de rechthebbende) niet meer bestaat.
Anders blijven auteursrechten vele jaren van toepassing, ongeacht of het spel nog in de winkel ligt of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Auteursrecht blijft bestaan (tot zelfs 70 jaar na overlijden van maker :))
Maar kans op vervolging zal in dit geval wel nihil zijn :p
Denk echter dat de rechten voor dit spel (en opvolgende)wel nog wel bestaan.
Dit zou anders betekenen dat bij elke update van software de "oude" vogelvrij is....
Het spel komt overigens uit 2001. En de rechten hebben al die tijd bij Ubisoft gelegen, vanaf het begin tot aan nu. Dus ja, het is illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo niet meer te koop?
Heb je al eens gekeken op de site van de ontwikkelaar of distributeur?
De kans is groot dat je het daar vindt en mits betaling legaal kan downloaden.
Dus even naar de Ubisoft site en effe zoeken. ;-)