hoe maak ik een minecraft server in 'minecraft 1.2.5' ?

ik heb minecraft 1.2.5, en daar ook de server van, maar als ik nu een minecraft server wil maken, dan doet hij het bij mij heel goed en bij mijn vrienden niet goed(drops komen laat, bewegingen reageren laat, enzovoort)

kan iemand mij uitleggen hoe ik een minecraft server maak, met hamachi

en dat iedereen er goed op kan spelen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.2K

Antwoorden (3)

1. hamachi aanzetten en in hetzelfde netwerk gaan,
2. server van minecraft.net downloaden, en voor het eerst laten draaien.
3. server afsluiten en instelling veranderen, zoals de ops whitelist en moeilijkheid enzo.
4. server weer aanzetten
5. de ipadres v4 van hamachi gebruiken om naar te connecten.

verbindingen via hamachi zijn langzamer dan portvoorwarding.

portvoorwarding doe je zo:
stap 2,3,4 uitvoeren van de vorige,

daarna ipadress van je locale pc vinden,(in command intypen ipconfig, dan zie je een ipv4 die moet je hebben)
in je router een poort kiezen die je laat doorverbinden naar je locale ipadress,(heb je wachtwoord van de router nodig)
via een website je ip van je huis vinden. (http://ip-finder.com/index-eng.php)
en dan de ip van je huis doorgeven met de poort die je hebt uitgekozen.
zoals bijvoorbeeld : ipadres huis:poort
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
het openen van de poort, dat kan bij sommige modems best lastig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd ,vandaar hamachi.
maar het werkt wel veel sneller,
je kan beter port forwarden, dan is er geen hamachi nodig en is het veel sneller.

zo doe je dat:
de standaard poort van minecraft is 25565.

Bij de meeste modems kun je in je internet browser naar 192.168.1.1 gaan, of 192.168.178.1.
dat kan je vinden in de handleiding van je modem.

dan is er meestal wel een tabblad met port forwarding
en daar moet je het ip van jou pc invoeren, niet de ip van ip-finder.com, maar het ip van je pc moet je dan invoeren
en de poort 25565 tot 25565 invoeren en aanzetten.

als het niet lukt, kan ik je misschien verder helpen via teamviewer.
als het niet lukt zeg het even dan probeer ik je te helpen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de ip van ipfinder moet doorgegeven worden aan de andere speler, met de poort die je insteld. de ip die je insteld moet inderdaad van je pc zijn
ik zou je graag willen helpen met het maken van een server, ik heb zelf een mac server, en een windows server gehad, dus ik weet er redelijk veel vanaf. wanneer je een server zonder hamachi maakt moet je trouwens wel op je firewall letten want anders worden bezoekers van je server gezien als hacker en er weer uitgegooid.

als je hulp nodig heb, mail dan effe naar

stephan.zandt@hotmail.com

heel veel succes

groet,

stephan