Bij veel games maken mensen mods, bijv. maps. Ik wil dit ookgraag kunnen. Waar moet ik beginnen met leren of wat voor programmas heb ik ervoor nodig?

Het liefst voor M&B Warband ;P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

je hebt nu juist een van de moeilijke gekozen... maar goed om jou vraag te beantwoorden bij sommige spelletjes geeft de developer (bij.v SEGA,Paradox interactive,EA Games) een programma erbij om mods te maken denk daarbij aan de source engine van half life of total war series. daar heeft de developer het versimpeld om een mod te maken en kun je tutorials volgens op youtube/internet heel makkelijk te vinden.

maar je voelt hem al sommige games hebben dat niet denk aan tropico ,battlefield 3,modern warfare daar mag je niet vrij je eigen maps /mods maken want zij willen winst erop maken... maar er zijn ook games waar ze het gewoon omdat het te moeilijk is voor een basis persoon eruit gelaten hebben

Dan kom je bij de laatste optie die ALLEEN werkt bij script programma's (waar je dus niet 1.exe hebt maar verschillende mappen met text/java taal erin)
daar is wel wat meer skill voor nodig en vergis je niet VEEEL tijd het is niet dat je in 1 avondje een mooie aanpassing hebt gemaakt denk aan als je elke avond tijd hebt een paar jaar bezig zou zijn misschien zelfs meer om het hele spel van onder tot boven aan te passen daarom werken modders vaak in teams bij dit soort spelletjes.
(simpelere aanpassing zoals hogere attack enzo is wel zo gedaan maar modelleren/map maken is moeilijk)

maar terugkomend op jou vraag: volgens mij is mount and blade een script programma en dus moet je Java taal beheersen wil je er iets van snappen (op internet http://www.codecademy.com/#!/exercises/0 voor de simpelere basis hier staat ook de geavanceerde uitgelegd.)
voorals ik weet zelf niet of mount and blade een map hammer (map creator of iets in die geest) heeft uitgegeven dus kan je helaas daar iets over zeggen.

wil je beginnen met leuke simpel maps te maken dan raad ik source enige aan. (zie steam half life source base SDK)
het is makkelijk te begrijpen niet al te veel gepruts in codes en vooral veelzijdig (er zijn volgens mij meer dan 20 nog steeds goed lopende mods/games waar je maps voor kunt maken)

ik heb hier zelf goede ervaring mee VEEL YOUTUBE tutorials die je makkelijk kunt bijhouden het is een soort click and drag dan uploaden en delen met anderen zodat zij ook plezier ervan kunnen hebben.

lang verhaal hoop dat je er iets aan hebt.
(lol bijna aan 't limiet)