Wat betekenen de tegels tw, tl, dw en dl bij wordfeud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
9.4K

Antwoorden (5)

Ofschoon ik Wordfeud niet ken heb ik begrepen dat het Engels is, en gebaseerd op Scrabble. Dus zal tw triple (driemaal) woordwaarde zijn, tl driemaal letterwaarde, dw double (tweemaal) woordwaarde, en dl tweemaal letterwaarde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat dus inhoudt dat de punten zodanig verhoogd worden als je een woord op die tegels kunt leggen.
12 jaar geleden
Tw= drie keer woordwaarde
Tl= drie keer letterwaarde (dus 3x de waarde van de letter die er op ligt)
Dw= twee keer woordwaarde
Dl= twee keer letterwaarde (zelfde als tl alleen dan 2x)

(alles ff vertaald in t Nederlands ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TW = triple woordwaarde = Je krijgt drie keer de waarde van het woord dat je legt.

DW = double woordwaarde = Je krijgt twee keer de waarde van het woord dat je legt.

TL = triple letterwaarde = De waarde van de letter die je op dit vakje legt, wordt verdrievoudigd.

DL = double letterwaarde = De waarde van de letter die je op dit vakje legt, wordt verdubbeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
tw= triple word (drie keer woordwaarde)
tl= triple letter (drie keer de letterwaarde)
dw = double word (twee keer de woordwaarde)
dl = double letter (dubbel de letterwaarde)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit voegt niks toe.
tw: drie keer woordwaarde
tl: drie keer de letter die er op ligt
dw: twee keer woordwaarde
dl: twee keer de letter die er op ligt

Maar nu komt het als je een woord legt dat over tw en over dw komt hoeveel keer de woordwaarde heb je dan? Dat zal ik je vertellen zes keer (drie keer twee).