Als je bij runescape een mailtje krijgt of je player moderator wil worden en je antwoordt, ben je het dan automatisch?

Ik speel al enkele jaren runescape en ik kreeg vanochtend een mailtje van JAGEX:

Dear player,
We are happy to inform you that you could be chosen for a Runescape Player Moderator.
Becoming a Player Moderator may sound fun and interesting however, it also requires honesty, hardwork and patience as you need to abide by the rules and help players. (...)

Kind regards,

Jagex ltd

Ik klikte natuurlijk meteen aan dat ik player moderator wilde worden, maar ik krijg geen antwoord. Kan iemand mij helpen wat ik moet doen? Of ben ik nu al player moderator?

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat daar tussen haakjes stond was dat ik mijn inlogcode moest gebruiken en dan een andere code moet invullen die in het bericht stond.

Toegevoegd na 2 uur:
En ja ik weet zeker dat het van JAGEX komt

Toegevoegd na 2 uur:
En player moderator houdt in dat je een speler bent, die ervoor kan zorgen dat andere spelers voor 2 dagen gemuted worden. Je wordt hier NIET voor betaald

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind het vrij verdacht. Ik heb zelf maar een zeer korte tijd runescape gespeeld maar kan wel meer op mijn world of warcraft ervaring afgaan. Het kan zijn dat ik hier fout in ben maar is het niet zo dat moderators er zijn om ingame problemen op te lossen wanneer deze zich voordoen en ze er een melding van krijgen. Om dit te melden moet er door de speler een ticket opgesteld worden met daarin het probleem vermeld. De moderators hebben dan een eigen systeem (soort van mailinglist) waar al deze meldingen binnen komen. Eens ze het probleem kennen, komt er een moderator online om met de persoon die het probleem melden verder te praten en zien ze samen wat er kan gebeuren. Het is dus zo dat moderators (in geval van WoW al zeker) daar een beroep in hebben en ervoor betaald worden. Het lijkt mij dus zeer vreemd dat ze mensen, die niet eens een sollicitatie hebben gedaan, gaan vragen om moderator te worden. Ik heb er dan eerder het idee bij dat ze je proberen te hacken. Nogmaals, ik kan enkel maar over mijn ervaring vanuit WoW praten.

Volgens mij zijn ze alleen aan het inventariseren wie geschikt is en wie wil. Uit deze groep zullen ze wellicht de moderator recruteren. Dan verneem je wel of je dat zal worden.

Ze bedoelen dat je er voor in aanmerking komt en degene die het willen zoals jij komen in een lijst en daaruit word gekozen er staat ook :that you could be chosen: en niet do you want to by snap je

Zelf lang runescape gespeeld. Jagex stuurt je nooit mailtjes. Kijk nog eens naar de link die je ze stuurde? Was het zeker www.runescape.com? Waarschijnlijk een phishing mail, met PHP kan makkelijk het email-adres van de verstuurder gefaked worden. Ik zou je wachtwoord veranderen en nog eens kijken of het wel echt www.runescape.com (waar je naar toe werd gestuurd via die link).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100