Komt er echt een harry potter mmorpg game??

er staat veel over op internet maar is het ook echt waar of zijn het allemaal roddels en zou het dan gratis zijn en anders hoe duur??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1K

Het beste antwoord

Daar is voorlopig niks over bekend. Er is wel een zekere roep om zo'n spel en er gaan wat geruchten dat Turbine (de makers van oa LotRO en D&D online) een smak geld heeft aangetrokken hiervoor maar dit zijn _op zijn best_ geruchten.

Je kan MMO-Champion in de gaten houden. Zodra er iets op MMOG gebeid bekend is zullen zij er als de kippen bij zijn.

Bedenk dat een MMO(RP)G een gruwelijk dure investering is om te ontwikkelen en uit te brengen en zeker op fantasy MMORPG gebied is de concurrentie moordend (de makers van World of Warcraft, Guild Wars en Aion zullen vechten voor hun marktaandeel). Iets dat de makers van Age of Conan, Warhammer online en Lord of the Rings online wel gemerkt hebben. Daarbij zullen Activision (oa WoW via Blizzard) en Electronic Arts (oa StarWars via Bioware) niet snel een project willen ondersteunen dat ten koste gaat van hun eigen melk koetjes. En dat zijn toch 2 heel grote spelers in computer spellen land.

Over prijs kan je nu dus nog helemaal niet speculeren. Eerst moet nog maar blijken _of_ er idd een project in de planning staat bij een ontwikkelaar voor een online Harry Potter spel. Ik heb er zelf mijn twijfels over. LotR leende zich een stuk beter om een RPG van te maken en dat project is ook failliet gegaan. De Harry Potter wereld leent zich een stuk minder om een dergelijk spel te maken en ik vraag me af of er wel investeerders zijn die dat aan durven en of Rowling wel het risico wil lopen dat haar boeken worden aangetast door de ontwikkelaars van zo'n spel (je ontkomt er niet aan je wereld aan te passen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er markt is voor een harry potter MMORPG spel zal het er op den duur wel komen. Alles wat er op dit moment in omloop is, is nep.

Na afloop van de serie is het goed mogelijk dat er een MMORPG van ontstaat, de prijs hiervan is net als de ontwikkeling van het spel nog niet bepaald.