Mario is van Nintendo.
De Xbox is van Microsoft en ps3 is van Sony
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mario is een personage van Nintendo. Nintendo heeft zelf al veel consoles (Nintendo-Wii, Nintendo-Ds) waarmee ze hun geldt binnen laten rollen, door het maken van spellen met personage's die veel 'fans' hebben (mario, zelda, kirby, donkeykong)~ Playstation(Sony) zou dus eerst toestemming moeten vragen aan Nintendo of ze een personage mogen gebruiken. hiermee zal Nintendo natuurlijk never-nooit mee akkoord gaan. dit zou Playstation(sony) alleen maar profeit van krijgen, en Playstation is een concurent van Nintendo

hoop dat dit wat duidelijk maakt~
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt zien wat er gebeurd met Mario op andere consoles google dan ff op de philips-cdi. Nintendo leende Mario en andere karakters uit aan philips en die maakt er een waardeloze game van!
Maar goed Mario,Link,Donkey kong, Kirby en Samus zijn allemaal trademarks van nintendo en zullen nooit op een console buiten die van nintendo verschijnen.
Xbox heeft zijn eigen mascottes als Masterchief
PS3 Heeft ook een aantal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mario is van nintendo, ze zullen dit karakter ook niet weggeven. als je kijkt naar de spellen die zijn uitgebracht waar hij in voorkomt. het heeft nintendo miljarden opgebracht. waarom zou nintendo bijv. sony helpen als het concurrenten zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mario is een personage van de Nintendo. De Xbox is van Microsoft en de Playstation is van Sony. Beide hebben zij geen rechten van het Nintendo bedrijf om deze spellen op hun spelcomputer te verkopen. De ''Mario'' spellen zijn alleen verkrijgbaar op de Wii, DS, Nintendo 64 en de Super Nintendo.