Kun je in Nederland gekochte WII-games in een Italiaanse console gebruiken?

Zit er een land-bescherming op WII-games, of geldt dat alleen voor games van buiten Europa?

bamibal
13 jaar geleden
in: Games
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Volgens mij zit er op die games zo'n zone bescherming. Europa valt onder 2, dus het spel zou moeten werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heerst bij mij ook wat verwarring over.
In principe zouden Nederlandse en Italiaanse games allebei PAL moeten zijn, en dus op dezelfde consoles moeten werken.
In de praktijk heeft dit voor mij al eens verkeerd uitgepakt, toen ik mijn Super Smash Bros. Brawl voordelig op Ebay kon bestellen, uit Engeland.
Ik kon proberen wat ik wou, maar ik kreeg die game niet aan de praat op mijn Nederlandse Wii, terwijl het toch gewoon een PAL game was...
Kimath
13 jaar geleden
Hmm, apart. Mijn broer heeft eens een Gamecube spel helemaal uit Nieuw Zeeland gehaald, en dat werkte gewoon weer. Daar hebben ze blijkbaar ook PAL.
bamibal
13 jaar geleden
Over PAL maak ik me geen zorgen, dat hebben ze in Italië ook. Ik was eerder bang voor een regio-beveiliging.

Het beste antwoord

Ja, dat kan
Ik heb laatst nog een Duits Xbox spel gekocht. En dat werkt helemaal.
Mijn vriendin kocht Wii spellen in Spanje en dat ging ook goed
:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tuurlijk kan dat het is europees PAL dus het kan :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang het in Europa is kan elke game,
als je dit doet met Amerikaanse/japanse games krijgt je Wii kuren aangezien deze niet regiovrij is.