Overtuigen met behulp van PEGI is waarschijnlijk een onbegonnen zaak. Op de website van PEGI staat het volgende:

PEGI 16
Deze classificatie wordt gebruikt wanneer beelden van geweld (of seksuele activiteit) een niveau bereiken dat men in het werkelijke leven kan verwachten. Van jongeren in deze leeftijdsgroep mag voorts worden verwacht dat zij weten om te gaan met grover taalgebruik, de realiteit van tabaks- en drugsgebruik en beelden van criminele activiteiten.

PEGI 18
De classificatie 18 wordt gebruikt wanneer het geweldsniveau het stadium bereikt van een voorstelling van grof geweld en/of het spel elementen bevat van specifieke soorten geweld. Grof geweld is het moeilijkst te omschrijven, omdat dit in veel gevallen zeer subjectief kan zijn. Globaal genomen kan het echter worden gedefinieerd als beelden van geweld die de kijker een gevoel van walging geven.

Over het algemeen moet je dit met een korreltje zout nemen. Tegenwoordig zie je ook zoveel geweld en seks in films en op tv! In onze huidige sociale maatschappij is het echt niet zo schokkend om deze dingen tegen te komen in de entertainment industrie... Zelfs kleine kinderen groeien op met enge gezichten in series als Star Trek etc. De leeftijds classificaties geven enkel een indicatie van wat je kunt verwachten. Je kunt er bijvoorbeeld van uit gaan dat je bij alle oorlogs spellen zoals Call of Duty sowieso een PEGI van 16 of 18 zult zien, omdat een oorlogsfilm of spel nou eenmaal niet over bloemetjes gaat!

Een argument dat je zou kunnen aanleveren is dat je bij de meeste spellen het bloed en eventuele scheldwoorden meestal uit kunt zetten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

om bepaalde spellen een leeftijdslimiet hebben om kinderen te beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over PEGI :
Wat zijn classificaties?
Systemen voor leeftijdsclassificatie zorgen ervoor dat amusementsproducten als films, video's, dvd's en computerspellen op grond van hun inhoud een duidelijke leeftijdsaanduiding krijgen. Leeftijdsclassificaties zijn een richtsnoer voor de consument (met name de ouders) om hen te helpen bij de beslissing een bepaald product al dan niet aan te schaffen.

Miljoenen spelers in heel Europa beleven tegenwoordig veel plezier aan computer en videospellen. In het Verenigd Koninkrijk omschrijft 37% van de bevolking tussen de 16 en 49 jaar zichzelf als “active gamer” (gedefinieerd als iemand die momenteel spellen speelt op een console, een handheld of een pc). Ter vergelijking: in Spanje en Finland valt 28% van de bevolking tussen de 16 en 49 jaar onder de definitie van een “active gamer” [Nielsen Report 2008]. Hoewel de meeste spellen (49%) geschikt zijn voor spelers van alle leeftijden, zijn er vele slechts geschikt voor oudere kinderen en jonge tieners. Er zijn ook enkele spellen (4%) die uitsluitend voor volwassenen (boven de 18) zijn bedoeld.

De classificatie op een spel bevestigt dat het geschikt is voor spelers van een bepaalde leeftijd en ouder. Een PEGI 7 spel is dus niet geschikt voor kinderen jonger dan zeven jaar en een PEGI 18 spel is alleen geschikt voor volwassen van 18 jaar en ouder. Bij een PEGI classificatie gaat het om de leeftijd die geschikt is om een spel te spelen, niet om de moeilijkheidsgraad.

PEGI wordt gebruikt en erkend in heel Europa en heeft de enthousiaste steun van de Europese Commissie. Het wordt beschouwd als een model voor Europese harmonisatie op het gebied van de bescherming van kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is voor dat kinderen een bepaalde leeftijd moeten hebben voor bijv. schietspellen.

snap je het? ze beschermen de kinderen alleen maar