heb je een "sterke" computer nodig om second life te kunnen spelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
2.7K

Antwoorden (6)

Nee, dat kan met de "lichtte" computer.
Ik durf wel te zeggen, dat als je ermee kan internetten je goed zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je PC eens schoon te maken met Ccleaner (gratis download) en Spyware Search And Destroy (ook gratis), start second life daarna weer op zonder andere programma's of internet pagina's op de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je verder geen problemen hebt met je pc, zal het waarschijnlijk aan je internetverbinding of je eigen (draadloze) netwerkje liggen.
testen met:
http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
voor internetspellen moet voor je connection hoog zijn.
Bij mij zit die rond de 1000.0 Conn/min
(hoger is beter, vanaf 500 is zeker goed genoeg) Ook kan je de website van secondlife pingen.
type in
ping secondlife.com
ik krijg waardes rond de 150ms
en daarna
ping goeievraag.nl
of
ping google.com
ik krijg waardes rond de 20ms
(in vista intikken op de zoekplaats als je de windows knop indrukt)
Lager is beter, je ziet dat de ping op secondlife bij mij ook een stuk hoger is dan o.a. google. Als bij jouw de waarde's veel slechter zijn, en je hebt een draadloos netwerkje, dan het ff met een kabeltje ertussen proberen, goeie kans dat het daaraan ligt.
Je hebt vooral een snelle internetverbinding nodig om het een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen. Alle data moet hij binnenhalen via internet.
Kimath
13 jaar geleden
Je hebt geen zware game pc nodig.
Gewoon een fatsoenlijke 3D kaart en een Gig geheugen.
De rest is je internetverbinding.

Daarbij komt ook nog het feit dat er intussen een reeks clients zijn waar je uit kan kiezen.
Er is intussen zelfs een java versie die in een webbrowser draait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, valt op zich mee. Als je grafisch niet te hoge eisen stelt, dan kun je met een redelijk oude computer nog wat doen. Echter, mocht je van het visuele geweld (nee, het is geen geweld) willen genieten, optimaal gebruik kunnen maken dan is een sterke videokaart (gfc card) wel een must.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het belangrijkste is dat je een goede videokaart hebt, Nvidia wordt aanbevolen voor SL. Hoe sneller je pc hoe minder lag, maar ik speel zelfs nog wel eens SL op mijn stokoude pc (= meer dan 10 jaar oud!) met windows 98 erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerst beste pc die je koop in de winkel kan je second life mee spelen second life is een mmorpg zoals world of warcraft de games worden meestal zo licht mogelijk gemaakt zodat bijna elke pc het aan kan!