Hoe leer ik op de juiste manier mediteren, en kan ik dan ook echt contact leggen met mijn gidsen?

Ik wil ook graag leren om contact te leggen met de geestenwereld, maar wel op de juiste wijze. Is dit aan te leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meditatie heeft op zich helemaal niets te maken met contact leggen met een geestenwereld of contact maken met gidsen. Laat staan met dat op een 'juiste' of 'onjuiste' wijze doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leer eerst maar eens gewoon mediteren, kijk dan eens wat je ervaart als je zo een 2-5 jaar bezig bent.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je gaat er al bij voorbaat van uit dat er een geestenwereld is. Dat hoeft helemaal niet te zijn. Door daar meteen van uit te gaan, en geen andere ideeën toe te laten, beperk je jezelf. Dat is nergens voor nodig. Kijk eens naar alle aanwijzingen die er zijn en die prima verklaren hoe het komt dat je soms een geest, of zelfs een gids, ervaart, terwijl die er in werkelijkheid helemaal niet is. Je wordt juist veel sterker door je niet afhankelijk op te stellen van geesten of gidsen buiten jezelf. Die gids, dat BEN je ZELF. Pas wanneer je je dat realiseert, kun je *echt* groeien en inzicht verkrijgen. Alleen dan kun je je eigen kracht vinden. De kracht die je zelf hebt, de kracht die je *binnen* jezelf kunt vinden. Die hoef je echt niet van buiten te halen, die heb je al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel, je laatste alinea over de gids ben je zelf, ben ik het helemaal mee eens.

Het beste antwoord

je kan eerst eens info op internet doornemen:

http://www.abc-van-meditatie.nl/meditatietechnieken/beginner.asp

vervolgens een workshop doen

Toegevoegd na 1 minuut:
http://members.chello.nl/mrombout/LP_publicaties_gidsenjuni2003.htm

Ik denk dat het handigste is om begeleiding te krijgen van een ervaren persoon d.m.v. een training of workshop. Die worden door het hele land gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor dit antwoord, hier kan ik wat mee.

Andere antwoorden (5)

Het is een kwestie van oefenen. Ik zie dat er al nuttige links zijn doorgestuurd. Mediteren is ook een kwestie van doen. Niet direct opgeven. Het heeft echt even tijd nodig om je de kunst eigen te maken. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De juiste manier? Oké dan zal ik het antwoord geven wat volgens mij de enige juiste manier is.

Jezus Christus zegt: 'Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij'.

De enige juiste manier om in contact te komen met de Gids der gidsen, de Geest der geesten, de Geest van de levende God is via Jezus Christus.

Mediteren kun je het beste doen door de Bijbel biddend te lezen en te vragen of God zich aan je wil openbaren. Je stelt je geest dan open voor zijn heilige Geest en dan zul je ontdekken dat de Bijbel echt het Woord van God is.

In de geestenwereld heb je namelijk 2 koninkrijken: die van God en die van satan. Elke andere gids die je in de geestenwereld tegenkomt die Jezus Christus niet belijdt als Heer en zoon van God is uit het rijk van satan. Daarom is Jezus de enige weg tot goed mediteren, wat niet meditatie tot doel heeft, maar je redding en heiligmaking (heelwording) zoals God, de Schepper het bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!
Koop een fles zware drank bijvoorbeeld Bacardi 151. Sla daar wat glazen van achterover en je zult zeker tegen jezelf of tegen een ander wat lopen lulle!

Toegevoegd na 24 seconden:
met figure die er dus niet zijn.
Ga wat nuttigs doen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat geen geestenwereld en de gidsen kun je vinden in de bergachtige streken van b.v. Zwitserland. Hoe je leert mediteren moet je aan een ervaringsdeskundige vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op www.meditatie.startpagina.nl/ kan je alles teweten komen over hoe je kan mediteren en er is ook een boek wat je zou kunnen kopen,dat is : Meditatie (met subtitel:
"ontspan uw lichaam en kom innerlijk tot rust met behulp van meditatietechnieken")het heeft óók een bijgesloten cd met 60 minuten meditatiemuziek.Het is geschreven door Lorraine Turner en hetISBN # is:i-40545-056-8.Ik hoop dat je hiermee verder kan,ok?