Wat bedoeld men met ''the other side''?

Veel mensen schrijven over ''take me to the other side'' of ''I want to be on the other side''.
Mijn vraag is dus, wat verstaat men onder ''the other side?''

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het is aan de andere kant van de 'deuren van je perceptie'; Daar waar je je werkelijkheid kunt zien, zonder de vele filters die je brein normaal over de realiteit legt die de natuur ons in onze beesten-staat heeft gegeven zodat we kunnen 'overleven' zonder afgeleid te worden door allerlei fenomenale randzaken die niet direct relevant zijn voor ons voortbestaan.

De pure input die je diverse sensoren ontvangen worden hier onvertaald en ongefilterd verwerkt in je brein en je bewustwording ervan is als een openbaring. Het geeft een definitieve kennismaking met het feit dat er meer is dan het gebruikelijke afgekaderde ritueel dat wij ons leven noemen. Dat wat nep is kan duidelijk worden herkend en als waardeloos gecategoriseerd zodat alleen de feitelijk realiteit als zichtbare en tastbare materie gewaarborgd blijft van je deelneming. Alles krijgt een betekenis maar niet noodzakelijk een rede.

De 'other side' is niet de dood maar juist de meest pure en objectieve vorm van leven; alles is zoals het is zonder brein-marketing truukjes die zaken net even verdraaien om het voor de massa begijpbaar te maken.

In het kort: het is niet de dood maar juist het andere uiterste. Wij begeven ons daar in ons daglijks leven precies tussenin...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik ken van deze zinsnedes de context niet, maar meestal bedoeld men met 'the other side', 'gene zijde', de andere kant van de dood.

Toegevoegd na 1 minuut:
In spirituele zin dus ook de 'andere wereld' of 'de andere realiteit'. De geestenwereld.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Die mensen willen dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met the other side wordt een andere plaats dan deze aardse wereld bedoeld. Meestal hebben die mensen het niet zo naar hun zin hier en willen ergens naartoe waar het gras groener is. Dat zou een hemel kunnen zijn, of waar je ook maar in geloofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The other side is waar je zelf niet bent.Waar je een andere wereld en identiteit bezit dan die je in ''this side'' kent.Deze realiteit kent veel deuren naar ''the other side''.En je kunt op veel manieren the other side bereiken.

Break on through van the doors is een mooi voorbeeld.Het gaat erover dat je barrieres doorbreekt.Welke barrieres is heel persoonlijk,Maar in het geval van dit nummer en veel van de nummers van the doors en bijvoorbeeld red hot chili pepers en pink floyd betekent het dat je door geestverruimende middelen een andere staat van bewustzijn bereikt,the other side.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The other side betekend de andere kant waarschijnlijk bedoelen ze nu in deze zin de andere kant van het leven.
Of zelfs de hemelpoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze het hebben over de "andere dimensie". Dat deel van jou dat los kan laten en de andere dimensie kan betreden. Je ziel zonder het lichaam zeg maar.

Alle pijn en zwaarte vallen weg - als je de andere dimensie op de juiste manier betreed- bijvoorbeeld tijdens sommige dromen. En je kan er praten met mensen die er niet meer zijn . Of dingen ontdekken , de mooiste dingen , over jezelf de wereld , andere tijd en plaats .

Helaas dat deze heerlijke plek niet "zomaar" te bereiken is door het lichaam te verlaten , als ziel verder te gaan. Je zal echt je eigen tijd dienen af te wachten , en geen eigenrichting aan wenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is ook waar Hilbert. Wel goed dat je "de juiste intentie " noemt.
Heel simpel het betekent de spirit world, of de geestenwereld, de gene zijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"het hiernamaals
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hemel, het hiernamaals, gene zijde, Gods Rijk enz.