Een gedicht in droom 'dromen' in andere taal? Hoe kan je dit "verklaren"?

Loop wat achter op GV hier en heb een vraag gemist van Ed:
http://www.goeievraag.nl/vraag/mogelijk-bepaalde-spirituele-situatie-ander.75331
Deze is gesloten , maar over dit onderwerp heb ik ook nog een ervaring en vraag.

Het was in 2001 en had nog niet lang internet/pc.
Ook heel af en toe is het zo dat ik via een droom erna zo klaarwakker wordt, dat snel en nog vanuit die 'sfeer', ik gelijk woorden, teksten, losse flodders etc in docje zet.

(95% is later onbruikbaar haha, maar soms voel je dat "het anders is".)
Omdat ik nu paar oudere harde schijven leegmaak, en soms nog werkende floppy's kan vinden, ben ik aan puinruimen :)

Zo kwam ik oude mail naar vriend ook tegen, en hierin met in kromme woorden/zinnen, dat gedicht in het Engels!
Nu zijn talen 'niet mijn sterkste kant' en koos op school ook Bèta-pakket ;)
Vriend spreekt goed Engels en heeft het flink ontdaan van taalfouten.
Wel had ik rond mijn 12e jaar een fase waarin ik in 'Engels veel droomde' en had behalve van 'andere landen dan NL' weinig idee bij Engeland!

Om alvast aan te geven dat ik ook dit zelf al eens onderzocht en dit niet viel te herkennen onder o.a
xenoglossie of savant-syndroom, hoop ik op meerdere verklaringen ;)

Heb gedicht nog, en enorm gegoogeld via delen hieruit en enkel op 3 sites gevonden (auteur onbekend) en kan ook omdat ik deze ooit op een site (anoniem) plaatste.

Ps. gedicht zelf is "niet bijzonder" verder, meer soort bemoediging en onpersoonlijk!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Xenoglossie is al beschreven in de bijbel dus is niets nieuws, net zo als alles wat in de bijbel beschreven staat over engelen, visioenen ,genezingen, handoplegging , geesten enz. bestaan nog steeds. De wetenschap is wel hard bezig alles te weerleggen en uit te leggen, maar er blijven altijd een klein deel hiervan niet te verklaren en als je aan een klein deel twijfelt moet je ook aan de rest twijfelen, ook dat is wetenschap. Er bestaan duizenden meldingen van mensen die in een voor hun, totaal onbekende taal droomde, dachten of spraken. Ook hier bestaat nog geen wetenschappelijke uitleg voor. Het blijft altijd nog mogelijk ,dat je het onbewust ,ooit ergens hebt opgepikt hebt, dat in je onderbewustzijn naar boven is gekomen, op het moment van ontwaken, immers direct voor het in slaap vallen en direct na het ontwaken staan we het dichtst bij ons onderbewustzijn.

Waarschijnlijk heb je dat ergens opgepikt. sommige dingen vang je onbewust op en daardoor heb je het in je droom teruggekregen.