Polytheïsme:
is een ander woord voor veelgodendom, een vorm van godsdienst, waarbij niet liet bestaan van één, maar van vele onderling onafhankelijke goden wordt aangenomen.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Dat is het woord ervoor, maar de vraag is of die ook bestaan.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Als er een woord voor is, bestaat het vást ook _ zie de andere antwoorden. Dit is een erg indirect antwoord, JA had volstaan....
Er zijn over de hele wereld verschillende religies, waar men niet in één god gelooft, maar een aantal goden aanbidt. Dit wordt polytheïsme genoemd.
Eén van deze religies, die in Nederland een aanzienlijke gemeenschap kent, is het hindoeïsme. Maar ook de traditionele Chinese godsdiensten kennen meerdere goden.
een jaar geleden
Ja.
Bekend voorbeeld zijn de Noorse/Viking goden.
een jaar geleden