Heb ik gezondigd door porno te kijken?

Ik ben een jongen van 16 jaar en kijk regelmatig porno maar ik ben ook een Christen en ik wou weten of als ik ga stoppen met porno kijken dat ik dan nog altijd naar hel ga of dat ik mij kan vergeven?

3.3K
Amadea
3 jaar geleden
Het maakt nogal uit tot welke geloofsrichting jij behoort. Bij ons ga je echt niet naar de hel, maar jij zult vast wel beseffen dat het niet goed voor jou (en ook niet voor je schoolwerk) is....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dan gaat waarschijnlijk half (of meer) Nederland naar de hel.
Dus, geen zorgen maken!
dk
3 jaar geleden
Als je er zelf niet achter staat maar toch aan je gerief wil komen zou je als je zelf zou willen therapie kunnen overwegen
Wappie77
3 jaar geleden
Hang ervan af hoe je het bekijkt. Conform de bijbel is overspel overduidelijk een zonden. In de Bijbel vindt Mozes dat begeerte gelijk staat aan overspel. Echter is dat zijn persoonlijke opvatting van Mozes en komt het niet direct van God, dus niet in de tien geboden en dergelijke. Mattheüs 5:27-29:
27: "U mag geen overspel plegen. 28: Maar Ik zeg: wie met begerige ogen naar een vrouw kijkt, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd." 29: Als uw oog u tot verkeerde dingen brengt, ruk het dan uit en gooi het weg. Want het is beter één lichaamsdeel kwijt te raken dan dat uw hele lichaam in de hel wordt gegooid. Doe ermee wat je wil en interpreteer het zoals jij denkt wat er bedoeld is. Mijn interpretatie is dat Mozes vooral wil benadrukken dat als jouw hart vol begeerte zit dat dat je bij voorbaat al gedoomd bent om overspel te plegen. Maar als jij bewust bent van de risico's van je handelen en je begeert met ''mate'', dan hoef het niet te scharen onder zonde. Overigens is de definitie van ''hel'' niet zo vanzelfsprekend. En er zijn geen exacte maatstaven waardoor je naar de hemel kan gaan beschreven. Zorg ervoor dat je een goed mens kan zijn, zorgt voor je naaste en hoop voor het beste, wat dat ook mag zijn voor jou. Dit is het enige wat ik jou kan meegeven, de rest mag je zelf inkleuren door op te zoek te gaan naar kennis en wijsheid.

Antwoorden (2)

Als je de vraag stelt aan een gelovig iemand is het antwoord JA.
Stel je de vraag aan een niet-gelovige is het antwoord NEEN.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als Christen zeg ik dat als je god om vergeving vraag van iets waar je spijt van heb je dat krijg doordat Jezus voor ons aan het kruis heeft gehangen.

"God heeft laten zien dat hij goed voor ons is. Hij stuurde Christus naar ons toe, zijn Zoon, van wie hij zo veel houdt. Hij liet Christus voor ons sterven. Zo groot was Gods goedheid voor ons. Door de dood van Christus zijn onze zonden vergeven, en zijn we bevrijd van onze schuld. Laten we God voor zijn goedheid danken! Ja, God is goed voor ons geweest. Want hij heeft ons wijsheid en inzicht gegeven." (Efeziërs 1:7-8)