Gedaante en levensduur van een Geest

In het programma van derek ogilvie kan hij geesten zien. Hoe ziet hij deze geesten als personen? of gedaante?

Bij een miskraam ziet derek ogilvie een volwassenen of kind staan hoe zit dat?

Zolang de mens bestaat over de afgelopen duizenden jaren zijn er vele dood gegaan, is het niet een beetje vol in de geesten wereld met miljarden zielen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Derek Ogilvie ZIET geen geesten (even ten overvloedde; die bestaan namelijk gewoon niet). ; het is een charmante, gewiekste oplichter die met slimme googeltrucjes mensen feilloos voor de gek weet te houden. Mensen die dat echter heel erg graag willen, dus de plank eens misslaan of fout gokken is ook helemaal geen probleem ; daar heeft hij charisma genoeg voor. Toegevoegd na 33 seconden: Ook hier op GV even googelen op Ogilvie levert een schat aan informatie over zijn werkwijze.

Bronnen:
Niet nodig, googel maar eens op Ogilvie...

De wereld is voor de doden gemaakt. Bedenk je eens in. Er zijn een miljoen keer zoveel doden als dat er levenden zijn. En de doden zijn een miljoen keer langer dood dan dat de levenden levend zijn.

Bronnen:
de kift (vlaskoorts)

Je vraag gaat uit van een verkeerde aanname. Je gaat er namelijk van uit dat Ogilvy geesten kan zien. Dat is niet zo. Ogilvy *zegt* dat hij geesten kan zien. Hij gebruikt een aantal standaard psychologische trucs om mensen van zijn "gaven" te overtuigen - zie de psychologieboekjes - en helaas tuint een aantal mensen daar met open ogen in. Misschien gelooft Ogilvy echt dat hij geesten ziet. Het hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn dat hij bewust de boel aan het besodemieteren is; er zijn genoeg mensen bekend die echt geloven dat ze geesten zien, zonder dat dat zo is. Ogilvy heeft meegewerkt aan meerdere testen. Die testen zijn helemaal naar ZIJN wensen opgezet, en gecontroleerd door onafhankelijke notarissen, zodat niemand hem erin kon luizen. Desondanks faalde hij steevast voor alle testen waaraan hij ooit heeft deelgenomen. De conclusie moet dus zijn dat er geen enkele aanwijzing is dat Ogilvy geesten ziet, of dat hij zelfs maar enige informatie uit een geestenwereld doorkrijgt.

Bronnen:
http://www.skepsis.nl/blog/2007/11/babyflu...
http://www.skepsis.nl/blog/2009/11/een-mis...

Wat zijn geesten? Zijn het zielen zonder lichaam of zijn het sporen van energie die sommige mensen kunnen lezen zoals een jager informatie kan lezen van voetsporen op de grond. Als de eerste mogelijkheid klopt dan zijn geesten mensen zonder lichaam die hier blijven hangen als de tweede mogelijkheid klopt dan gaat het om een energie spoor die langzaam zal vervagen. Met het gedachte dat een mens is een energiebron of tenminste een omzetter van een soort energie naar een andere en gaan vanuit dat de eerste wet van de thermodynamica klopt dan is het mogelijk te accepteren een theorie waarin de menselijk energie blijft in onze wereld systeem en kan op een of andere manier gelezen worden. Wat betreft derek ogilvie - in mijn optiek is iedereen die gebruik maakt van een zogenaamde spiritueel (niet materialistische) gave om geld (een puur vorm van behoefte voor materialisme) te verdienen een verdachte persoon.

De enige geest die deze meneer ziet,is die van het geld,waarvan hij hoopt,dat het een zeer lange levensduur heeft.

Ik weet niet of Derek Ogilivie geesten kan zien, in ieder geval zijn er heel veel mensen die contact met geesten kunnen leggen. Om dan maar voetstoots aan te nemen dat deze mensen allemaal uit hun nek zitten te kletsen gaat me wat ver. Elke spirituele persoon die contact met geesten kan leggen heeft hierbij een ander beeld. Sommige mensen voelen energieën en anderen zien beelden. Er zijn ook mensen die stemmen of gedachten van overledenen horen. Vlak na het overlijden van mijn moeder heb ik van haar ook nog een bericht gevoeld. Ik neem aan dat zij met haar energie mij wat duidelijk maakte. Ik vond het niet vreemd of eng, het was erg troostend. De tegenstanders roepen nu dat ik gewoon wat zelf in mijn hoofd haalde. Het maakt voor mij niet uit wat het was. Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen wat hij of zij wil geloven. Want bewijs hiervoor krijg je toch niet. Om op je vraag te antwoorden waarom het dan niet heel erg druk wordt. Ik persoonlijk geloof in reïncarnatie en dus leven meerdere zielen meerdere levens. Die zijn trouwens niet aan tijd gebonden en kunnen zowel in de toekomst als in het verleden reïncarneren. Sommige geesten reïncarneren helemaal niet meer, die zijn klaar met hun leerweg en opgave. Ook nieuwe geesten kunnen starten met hun weg. Nog even voor de duidelijkheid. Bewijs heb ik niet, het is mijn ervaring en zijn mijn gedachten.

Ook hier heeft iedereen weer een uitgesproken mening, maar helemaal zeker is niemand.

Binnen de spiritualiteit van de reincarnatie zal een ziel doorgaan naar een volgend leven. Hierbij zal elke nieuw leven een bestaande ziel krijgen en elke dode doorgaan naar een nieuw leven. Dus heel veel zielen extra zal er niet zijn. Iets van een 5 op 1 verhouding. Een ziel zal net zolang terugkomen in een nieuw leven zoals hij nog wat wilt leren. Eenmaal uitgeleerd zal hij niet meer terugkomen en zal hij een helper/gids worden van een levend wezen. Wat Derek ziet, weet ik niet. Ik kan niet in zijn hoofd kijken. Voor mij is hij niet interessant omdat hij voornamelijk voor het geld werkt.