Als reïncarnatie bestaat, hoe kunnen er dan geesten (overleden mensen) bestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reincarnatie bestaat niet als je het mij vraagt, en de zogenaamde geesten van de overleden mensen ook niet.
Dat zijn de werken van het kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koolwitje to the rescue!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed, je niet bezighouden met die niet bestaande zaken. Met twee benen op de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten bestaan wel, en het zijn meestal geen kwade geesten. Behalve als je er tegen gaat schreeuwen dan kunnen ze kwaad worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koolwitje met 2 benen op de grond? moehahahahaha
ik hou ze nog ff lekker in de lucht zoals je ziet ;)

Het beste antwoord

Zielen zullen niet direct naar een ander lichaam overgaan. Daar zit een tijdsperiode tussen. Bovendien zal niet iedere ziel terugkomen.
En sommige zielen kunnen zich afsplitsen (delen) en er ontstaan de tweelingzielen die elke een eigen lichaam kunnen nemen, of de 1 zal een gids worden en een ander in een lichaam overgaan.

Elke persoon heeft zijn persoonlijke gids. Daarnaast zijn er altijd nog helpers om zich heen. De zielenwereld is veel groter dan de mensenwereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Theoretisch gezien:

Wanneer mensen overlijden met nog openstaande taken krijgen zij eerst nog de tijd om die taken uit te voeren. Voordat zij 'verder' mogen gaan en tot reincarnatie over kunnen gaan.
Ook kan het zijn dat sommige overleden mensen nog geen vrede en rust gevonden hebben en tot de reincarnatie tijd gaan rond dolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
sommige die plotseling overlijden weten niet dat ze dood zijn, en het kan ook zijn dat je tweelingziel naar de aarde gaat en de ander zolang in de geestenwereld blijft.
Reïncarnatie bestaat niet, evenmin geesten... Het is eigenlijk een nette paradox. Sinds het begin van de mensheid neemt de bevolking toe. Dat betekent dat er meer geboortes zijn dan sterfgevallen. Dan zou er dus altijd een tekort zijn aan zielen. Het vermeende bestaan van geesten, de zielen van mensen, spreekt dit tegen. Anderzijds zou dit kunnen betekenen dat zielen niet gerecycled kunnen worden. Dan is reïncarnatie uitgesloten...

Nog zoiets: De bevolking neemt toe. Waar komen die zielen vandaan? Immers, iedereen heeft toch een ziel. Bij bevolkingstoename moet er dus een soort productie zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reïncarnatie bestaat niet en geesten van overledenen bestaan ook niet.
Wie wel bestaat is:Satan en zijn demonen,welke superleugenaars zijn

Wees er voor op je hoede!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag, er wordt niet gevraagd of reincarnatie bestaat, maar dat als het zou bestaan, hoe het dan met die geesten zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, of je ergens in gelooft of niet, bepaalt natuurlijk niet of iets bestaat. Het bestaat of het bestaat niet, en dat staat los van onze ervaringen ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satan en zijn demonen zijn geesten,gevallen engelen.Zij zijn de super leugenaars die mensen misleiden met onder andere de onschriftuurlijke leugen dat wanneer je sterft toch voortleeft omdat je een onsterfelijke ziel hebt! God zegt daarentegen:(Ezechiël 18:4) . . .De ziel die zondigt, díé zal sterven. Mensen en dieren ,hebben geen ziel,ze zijn zielen. (Genesis 1:21) . . .elke levende ziel die zich beweegt, waarvan de wateren gingen wemelen naar hun soort, en elk gevleugeld vliegend schepsel naar zijn soort.. . . Ik zelf heb geen ervaring met Satan of demonen,maar ik ben wel op de hoogte van hun tactieken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De berouwvolle moordenaar zal een opstanding hebben.
De rijke man en Lazarus is een illustratie!De rijke man beeldt de religieuze leiders af die geestelijke voorrechten en gelegenheden hebben ontvangen, terwijl Lazarus een afbeelding vormt van de gewone mensen die hongeren naar geestelijk voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan aimeeTJE, waarom zou reincarnatie niet bestaan? Petrus zou negen brieven hebben geschreven waarvan er maar twee in de Bijbel zijn gekomen. Alle Bijbel boeken zijn er niet ingekomen. Maar je hoeft mij niet te geloven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ aimeetje. Hoe vermoeiend moet het zijn , te leven volgens de letterlijke versie van de Heilige Schrift, die versie die door mensen van het Christelijk geloof zijn "vertaald" om ons klein te houden. Echt ik heb werkelijk meelijden met een dergelijke beperking in je leven . Sorry dat ik het zeg met alle respect .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Goldtenten Voor mij geeft dat een enorme vrijheid!En een liefdevolle betrouwbare wereldomvattende broederschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ aimeetje. Ik snap het wel hoor. En ik begrijp die liefde volle broederschap. Echter wat ik bedoel : er zijn 6 of 7 grote geloven, het Christelijk of Rooms Katholiek geloof is er maar 1 of 2 van. Er zijn geloven die veel mensvriendelijker zijn bijvoorbeeld het geloof van Zarathustra of het Boeddhisme. En die zijn ook veel minder gefocussed op de "zondeval ". dat bedoelde ik met waarom ik Christelijk geloof of R- K beperkt vind. Overigens ben jij bekend met Ed Young ( Amerikaans tv- predikant ) . Zijn versie van vertellen over geloof spreekt mij wel weer aan !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit gehoord van :"Je zal de waarheid kennen en de waarheid zal u vrijmaken",en dat is inclusief de last van de zondeval.
Die geesten gaan zodra ze uit een lichaam gaan, nog niet meteen over naar het reincarnatie gedeelte.
Eerst krijgen ze nog even de tijd om te wennen en misschien nog wel andere dingen te doen, in een soort van morgenland zeg maar. En zodra hun tijd dan daar is gekomen, dan worden ze gereincarneerd. ( uiteraard kan het wel een tijd duren voor de geest een nieuw lichaam krijgt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je overlijdt zal je ziel zich losmaken van het lichaam, en zich naar het licht of het duister begeven, al dan hoe je hier geleefd hebt.
Voor sommige zielen zal het nodig zijn om opnieuw te gaan reïncarneren, omdat ze hun taken niet of niet goed genoeg uitgevoerd hebben, en is het daarom noodzakelijk om weer een nieuw leven te hebben, en dezelfde lessen weer gepresenteerd te krijgen, in de hoop dat ze dan wel opgepakt worden.
Ik vind dat al iemand is overleden, je hem of haar met rust moet laten, hij of zijn heeft zijn leven hier gehad, en het is achter de rug.
Je moet je richten op je eigen leven, hoe wil je dat je leven eruit ziet?
Is dat een goed liefdevol leven, waar kies je voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reïncarnatie,noch geesten bestaan,daarmee is deze vraag academisch geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het kunt zien, kunt kennen, zolang zal het niet bestaan, zolang is het niet waar!
Slechts het 'ongekende' is de enige waarheid.. of algehele niet-waarheid zou ik het beter kunnen noemen!
Zolang ook maar 1 iemand het ontdekt, leert kennen, kent of herkent, is het niet waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand over is ( overleden) gaat er enige tijd over heen voor een goede paragnost met deze ziel kan communiceren. Voor sommige zielen bestaat de mogelijkheid om niet te hoeven reïncarneren, maar dat hangt van je prestaties in je leven af. en de behaalde doelstellingen.Voor iemand weer reïncarneert kan een periode van enkele dagen tot eeuwen inhouden. Er zijn voldoende goede boeken over dit onderwerp.