Waar liggen de Profeten Begraven en of enkelen van hen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
10.6K
LeonardN
3 jaar geleden
"de Profeten" ?!
Van welke religie? Kan je wat namen en rugnummers geven?

Antwoorden (3)

De Moskee van de Profeet of de Masjid an-Nabawi (Arabisch: المسجد النبوي) is een moskee in de Arabische stad Medina. Omdat de moskee het graf van MOHAMMED herbergt, wordt het door de moslims beschouwd als een van de belangrijkste plaatsen in de Islam. De moskee is na Al-Masjid al-Haram in Mekka de grootste moskee ter wereld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Joseph Smit de grondlegger en profeet van het Mormonisme ligt begraven in de familiebegraafplaats "Smith" in Nauvoo, Illinois.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smith_Family_Cemetery
===
Ellen G. White, profeet van de Zevendedagsadventisten ligt hier:
Oak Hill Cemetery Battle Creek, Calhoun County, Michigan, USA
===

Voor veel andere religies zeker de oudere zou ik persoonlijk geen begraafplaatsen aan durven geven, immers deze hebben vaak meer met kerkelijk aangehouden traditie te maken dan met werkelijke bergraafplaatsen van personen die wel of niet werkelijk bestaan hebben.
Je zou dan een andere vraag/antwoordcombi krijgen iets als:
Waar liggen volgens (christelijke/islamitische/joodse) traditie profeten begraven?
3 jaar geleden
In de eerste plaats is de term Profeet een ruim begrip in Abrahamitische religies. Bij het Jodendom is bijvoorbeeld Mozes de grootste profeet. Bij het Christendom is Mozes een Profeet. En in de Islam is Mozes Profeet en boodschapper.

De meeste profeten zijn begraven in de grootste begraafplaats ter wereld in Najaf, Irak: Wadi Al-Salaam. Meer dan 70.000 profeten naast 5 miljoen andere stervelingen. Noah en Adam (volgens de Islam de eerste profeet) schijnen er ook begraven te zijn. Volgens het Jodendom liggen Adam (en Eva) echter begraven in de Grot van de Patriarchen in Hebron Israel. De laatste Profeet, Mohammed volgens de Islam, ligt begraven in Mekka.

Zie laatste link voor de vermoedelijke begraafplaatsen van de meeste profeten (en andere belangrijke figuren van de Abrahamitische religies), maar van bijvoorbeeld Noah zijn er maar liefst 6 tombes in verschillende landen die allen claimen dat het zijn laatste rustplaats is.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
"Zie laatste link voor de vermoedelijke begraafplaatsen van" Het ding is dat de link zelf al uitlegt dat het veelal niet gaat om vermoedelijke begraafplaatsen, maar om plekken die door de gelovigen van de religie zelf als begraafplaats wordt aangeduid.
Kerkelijke traditie ipv wat werkelijk of zelfs maar vermoedelijk waar is. 70,000 profeten in Wadi Al-Salaam?
Welke link stelt dat? Kan je die link geven en de directe quote.
Is dat niet een misrepresentatie van dit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wadi-us-Salaam#cite_note-8 (lees noot 8)
BarendV
3 jaar geleden
Mee eens. Sterker nog: bepaalde stromingen in het Christendom en Islam verguizen de idolisering/aanbidden van stervelingen die ondanks hun verkregen religieuze status in een anoniem graf horen te liggen. Zo heeft in 2014 een Saoedische wetenschapper geopperd om het graf van Mohammed te verplaatsen naar een anonieme begraafplaats. https://www.independent.co.uk/voices/comment/attack-on-mohameds-tomb-could-stir-up-sectarian-hatred-9704947.html 70.000 profeten/boodschapper is een individuele interpretatie (review tripadvisor) en open voor discussie. Maar volgens de Islam is er voor elk volk een profeet aangewezen. Bronnen spreken van 124.000 profeten (mijn tweede link). En met religie kun je nauwelijks spreken van feiten, anders zou het immers geen geloof zijn. Bron: https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g659510-d6674704-r635643599-Wadi_Al_Salaam_Cemetery-Najaf_Najaf_Province.html