Er heeft een wiccan in mijn huis gewoond, kan dit kwaad?

Wat hier boven staat. Woon hier nu net 6 maanden en ik hoor van alles in huis, het piept en kraakt overal wel een beetje, bij een houten vloer verwacht je dat maar niet bij een betonnen vloer

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3K
Amadea
3 jaar geleden
Alleen als jij bijgelovig bent. Een gewoon nuchter mens dat met beide benen op de grond staat trekt zich niets aan van dit soort verhaaltjes.
Erna55
3 jaar geleden
Je hoort geluiden die je niet begrijpt en je concludeert dat dat door het eerdere verblijf van een wiccan veroorzaakt wordt....
Ook in betonnen huizen kunnen kraakgeluiden hoorbaar zijn. Meubels, kozijnen etc.
LeonardN
3 jaar geleden
Een houten kap (dus zeg maar bijna elke kap in Nederlandse huizen) is ook een bekende kraker/pieper.
Pieterke
3 jaar geleden
Geen aandacht aan schenken. Wat Erna55 zegt is waar. Ook in huizen van beton kraakt en piept het weleens en hoe meer je er op let, des te erger lijkt het te worden.

Antwoorden (2)

NEEN, natuurlijk niet.
Wicca is een neoheidense natuurreligie die in 1954 werd gepopulariseerd door Gerald Gardner. Hij noemde het 'hekserij' of 'heksencultus' en de aanhangers wiccans. Wicca is een min of meer georganiseerde vorm van hekserij. Dit betekent echter niet dat de begrippen wicca en hekserij synoniem zijn. Moderne wicca is behalve een natuurreligie vooral ook een ecologisch en feministisch geïnspireerde filosofie.
Het allerbelangrijkste is wat je zelf geloofd. Het zit dus als het ware tussen de oren. Heksen bestaan niet en geesten ook niet. Praat eens met je huisarts en de zorgen die jij je maakt over de wicca. Waarschijnlijk kun je geholpen worden met enige tijd een kalmeringsmiddel.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je laatste regel vind ik ongepast. Dat getuigt van vooroordeel en onwetendheid. Meer begrip aub over de ervaren realiteit van je medemens.
Het doet je nooit goed. Als er een wiccan heeft gewoond heeft die bedoeld of onbedoeld een hoop slechte wezens aangetrokken. Kan van alles zijn als demonen, gevallen engelen en andere wezens.

Als je Christen bent kun je je huis reinigen door per kamer door je huis te gaan en slechte invloeden eruit te zetten. Die macht heb je.

Als je geen Christen bent wordt dit moeilijk. Beter is een van je Christen-vrienden te vragen je huis te reinigen door gebed. Nog beter is je te bekeren en het dan zelf te doen.

Veel wijsheid teogewenst!
Nog even een toevoeging, ik was wel erg kort door de bocht.

We zijn veel verhuisd. Elke keer als we in een nieuw huis komen reinigen we het van alle invloeden. In een kamer van een huis had een oosters beeldje gestaan, dat hadden we bij de rondleiding gezien. We hadden pardoes het huis betrokken en waren vergeten elk vertrek te reinigen van verkeerde invloeden. 's Nacht verscheen er midden in die kamer een soort vreemde gloed.

De volgende dag reinigden we elk vertrek en die rare gloed is nooit meer teruggekomen.

We vergaten in het begin wel vaker ons huis te reinigen en hebben last gehad van een smerige stank in een kamer, een drukkende atmosfeer in een bepaalde kamer, onverklaarbare geluiden in ons huis. Soms ook klopgeesten en nog meer wat ik vergeten ben.

We zijn ongeveer negentien keer verhuisd schat ik. Van wat ik hierboven heb vermeld hebben we nooit meer last gehad nadat we ons hele huis hadden gereinigd.
Toegevoegd op 05 september 2020 11:46: tekst