De Raeliaanse beweging, een religieuze sekte, opgericht in de jaren 1970, geloofde in de mogelijkheid van onsterfelijkheid door wetenschappelijke vooruitgang.
Deze beweging gebruikte dit symbool dat de bron was van een aanzienlijke controverse: een gecombineerde Davidster en swastika.
Raëlisme is de ufo-religie van de raëliaanse beweging, die werd gesticht door de Franse voormalige autorace-journalist Claude Vorilhon.
Raëlianen geloven dat al het leven op aarde in een laboratorium is geschapen door een buitenaards ras dat de Elohim zou heten. De Elohim zouden op meerdere momenten in onze geschiedenis de aarde bezocht hebben als verschillende profeten. De mens echter heeft de boodschap niet begrepen en heeft de Elohim voor god(en) aangezien.
Claude Vorilhon (geboren in 1946) beweert dat hij in de jaren 70 tweemaal een ontmoeting met een buitenaards wezen, die Jaweh heet, heeft gehad. Deze zou hem de opdracht hebben gegeven een ambassade op aarde te stichten om de Elohim op aarde te verwelkomen. Vorilhon, die zich Raël noemt, zegt tijdens een van deze ontmoetingen mee geweest te zijn naar de thuisplaneet van de Elohim, alwaar hij gekloond is.
Raëlianen zijn een groot voorstander van klonen. Ze geloven dat door middel van klonen de in verschillende religies beloofde opstanding werkelijkheid kan worden.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Raelian_symbol.svg