Waar in de bijbel kan ik onderstaande tekst vinden? Welk bijbelboek?

006 Toen Jezus met een aantal discipelen wegging, ontmoette Hij een man die honden trainde om op andere dieren te jagen; en Hij zei tot de mens: "Waarom doet u dit? En de man antwoordde: "Omdat ik ervan leef. Wat is het nut van deze dieren? Deze dieren zijn zwak, maar de honden zijn sterk. En Jezus zei tot hem: "Jullie missen wijsheid en liefde. Zie, elk schepsel dat God heeft geschapen, heeft zijn betekenis en doel. En wie kan zeggen wat goed in hem is en voor wat goed is voor u of de mensheid?
7 En voor uw levensonderhoud: Zie hoe de velden groeien en vruchtbaar zijn, en de vruchtdragende bomen en kruiden! Wat wil je meer dan wat het eerlijke werk van je handen je geeft? Wee de sterken die hun kracht misbruiken! Wee de wijzen die de schepselen van God hebben verwond! Wee de jagers! Want zij zullen zelf opgejaagd worden.
008 En de man was zeer verbaasd, en hij hield op met het jagen op de honden, en hij leerde hen om levens te redden, en hen niet te verdelgen. En hij accepteerde de leer van Jezus en werd zijn discipel.
(Hoofdstuk 14)

Het beste antwoord

Dat komt uit het apocriefe evangelie van de Nazorenen
Je kunt het dus niet vinden in de canonieke christelijke bijbel. Want daar staan geen apocriefe evangelien in (behoudens enkele oude betwiste teksten)
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Bedankt erotisi !
Amadea
4 jaar geleden
Kun je aantonen dat de gevraagde tekst daar werkelijk in staat?