Eten moslims in India koeien?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Ja, immers de koran verbiedt dat hen niet, echter de Indische wet in de meeste Indische staten en ook de hindoe meerderheid legt wel allerlei obstakels in de weg. Op veel plaatsen in India (Kerala is een uitzondering) mag je vaak geen koe slachten, mocht je dat wel doen kan niet enkel de wetgever maar ook een extreme hindoe groepering ingrijpen. Ondanks al deze moeilijkheden zullen moslims zoals het uitkomt rundvlees (koe) eten. Wellicht niet zoveel of vaak als ze dat willen. Als er twee mensen zijn die zich moslim noemen koe hebben gegeten in India volgt een ja op dit antwoord. Een ja met een ontzettende maar, maar een "JA" desalniettemin.

Antwoorden (3)

Voor veel Indiërs is de koe nog altijd heilig, laat staan dat ze rundvlees zullen eten. Maar meer een meer Indiërs eten juist wel rundvlees: omdat de religieuze voorschriften aan kracht inboeten, omdat ze het lekker vinden of omdat het er nu eenmaal is. India blijkt vergeven te zijn van de illegale slachthuizen en hoe heilig ze ook zijn, 's nachts zijn koeien hun leven niet zeker. Niet alleen de illegale sector bloeit, ook de legale: vorig jaar werd India de grootste exporteur van rundvlees ter wereld. Al gaat dat dan meestal onder de naam 'buffel',
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Je mist de kern van de vraag zo lijkt het. Mooi overgenomen stukje zonder bronvermelding, maar de koe is heilig voor Indiërs die hindoe zijn. Moslims hebben sowieso al geen probleem met het eten van rundvlees. Je beantwoordt de vraag derhalve ook niet. Dat er Indiërs zijn die koe eten of dat rundvlees exporteren zegt nog even niks over wat moslims in India eten.
Ja.
Het eten van koeienvlees ligt gevoelig in India omdat de meerderheid (zo'n 80 procent) van de bevolking hindoe is. Volgens de meeste stromingen binnen dat geloof mogen koeien niet gegeten worden. Iets wat de islamitische minderheid (14,2 procent) en lagere kasten wél doen.
Door radicale hindoes wordt geweld gepleegd omdat ze vermoedens hebben dat er heilige koeien worden geslacht of rundvlees wordt gegeten. Het merendeel van de geweldsincidenten treft moslims. Dat dat zij rundvlees eten is echter feitelijk niet de hoofdreden, maar omdat de radicale hindoes hen minderwaardig achten.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Ik snap de min niet.
In principe eten moslims in India geen koe, maar buffel. In India is bijna 80% van de bevolking hindoeïstisch. Ongeveer 14% is moslim.
De grootste groep van India gaat er dus vanuit dat de koe heilig is.
Dit komt waarschijnlijk omdat de melk en melkproducten van de koe belangrijk zijn voor de benodigde eiwitten voor de mens. Die melkproducten zijn nodig, omdat de meeste hindoeisten in India ook nog eens vegetarisch zijn.
De kleine groep moslims eet wel rundvlees. Zij mogen echter alleen buffel eten. Sommige niet-vegetarische hindoes dus ook. Aangezien buffelvlees duur is, wordt wel eens illegaal een oude koe geslacht (meestal door moslims), maar helaas wordt dit in India niet getolereerd en spelen mensen voor eigen rechter,
Hierdoor is een groot probleem ontstaan in India: de oude koeien die geen melk meer geven staan letterlijk in de weg.
Kortom, alle Indiërs mogen geen koe eten, alleen buffel.
De meeste Hindoes zijn vegetariër waardoor ze sowieso geen vlees eten.
Oude uitgemolken koeien staan letterlijk in de weg.
Arme moslims hebben wel eens illegaal zo'n oude koe geslacht, bijvoorbeeld voor
het offerfeest. Indien sommige Hindoes dit weten, deinzen ze niet terug voor geweld.

https://www.groene.nl/artikel/moeder-koe-het-gevaarlijkste-dier-van-india
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Is je antwoord nu een ja of nee? Je antwoord is lastig te volgen omdat je niet uitlegt waarom wie wat doet, of waarom wie iets wel of niet mag. Mag het niet vanwege religie, nationale wet of de druk van de andere religie? "In principe eten moslims in India geen koe, maar buffel."
Vanwaaruit vloeit dit principe? "Zij mogen echter alleen buffel eten."
Van wie of wat? Eigen religie, andermans religie of wetgeving? Kortom, alle Indiërs mogen geen koe eten, alleen buffel.
Ik twijfel sterk aan de correctheid van deze stelling.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cattle_slaughter_in_India (zoek op kerala) Maar wat mag of niet is wat anders dan wat mensen doen. Moslims eten koe in India, hoewel dat niet altijd mag en/of gewaardeerd wordt. Het antwoord is dus een "ja" lijkt me. Als je je antwoord goed doorleest heb je het nooit over het eten van koevlees.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er staat toch: soms illegaal.
Dan kun je zeggen ja, maar......... Of nee, want............. Als je het artikel leest, lees je dat de religie van de overwegend Hindoes wordt doorgevoerd in de politiek. Verder lees je en zeg ik dat de koe voor de Hindoe heilig is en waardoor, verder lees je en zeg ik dat buffelvlees wel is toegestaan. Leonard, er zijn mensen in India die vinden dat je de oude afgeschreven koeien wel mag slachten, maar er zijn delen waar dit ook niet gepikt wordt door de Hindoes. Er zijn mensen die dan als een beest afgeslacht worden. De politiek in India is niet zoals in Nederland, verder verschillen de meningen per deel in India. En er zijn in India altijd mensen die alles aan hun laars lappen, zelfs het kastenstelsel. Jouw ja, is een hele gevaarlijke. Veder stop ik met discussiëren. Dit is weer een vraag waar je alle kanten mee op kunt. Deze vraag kun je niet beantwoorden met een gesloten antwoord. Ik weet dat jij dat wel graag ziet. Maar helaas.
LeonardN
5 jaar geleden
Dan kun je zeggen ja, maar......... Of nee, want............. Dat zou je kunnen doen. Je doet het niet. Je geeft dus in mijn ogen geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is geen democratisch land met een duidelijke wetgeving. Ik weet waar ik over praat. Mijn dochter (daar is ze weer) is een paar keer in India geweest voor stage en vrijwilligerswerk tussen de laagsten van India. Daar komt een toerist niet terecht. Het is dat iemand uit de hoogst kasten, toch opvang en onderwijs biedt aan de allerlaagsten die onder karton en zeil leven. Dan pas begrijp je iets van dit land.
Misschien zeg je dan, wat heeft dat met dit antwoord te maken.
Alles zeg ik dan, omdat veel niet mag, veel bepaald wordt door het kastenstelsel, mensen linksom of rechtsom toch dingen doen die niet mogen. Je leven daar niet veilig is.
Leef jij daar maar eens onder karton.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Leonard, ik ga mijn antwoord niet geven zoals jij het wilt.
Jij kunt mij niet dwingen tot ja of nee.
Soms, illegaal is ook een antwoord.
Mensen die vinden dat het met oude koeien wel zou mogen, is ook een antwoord.
LeonardN
5 jaar geleden
Ik snap je punt niet. Het antwoord op de vraag begint met een ja of nee in mijn ogen. Jij ontrekt je daaraan in mijn ogen. Ik ben dan geneigd een min te geven. Ik leg mijn min vaak uit zodat mensen snappen waarom ze een min krijgen. Ik geef je dus allerlei inzichten hoe je je vraag kan verbeteren of (als je daaraan niet wil voldoen, wat je mag) je dus iig snap waarom je de min krijgt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dan geef je toch een min, als jij je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen.
Ik geef antwoord om mensen te helpen, niet om jou tevreden te stellen.
Misschien moet je vragen of je moderator kunt worden. Dan kun je al die fouten (in jouw ogen) antwoorden verwijderen. Misschien geeft jou dat rust.
Nu blijf je vaak ellenlange reacties geven. Vind ik niet gezond.
LeonardN
5 jaar geleden
Je hoeft je antwoord niet te veranderen. Ik dwing je niets. Ik geef jou aan waarom ik dit een slecht antwoord vind, zoals het duimpje aangeeft als je eroverheen hoevert. Dat doe ik omdat ik het zelf ook prettig vind als een ander zijn min uitlegt. Je hoeft niet te veranderen als je maar snapt waarom je de min krijgt van mij. Moderatoren mogen geen slechte/onjuiste antwoorden verwijderen. Enkel antwoorden die niet voldoen aan de richtlijnen. Geen ja/nee geven op een antwoord welke een ja/nee vraag is is vaak een twijfelgeval, als men uit het antwoord wel een ja of nee kan vissen.