Tijdens het Concilie van Clermont, op 27 november 1095. Toen hield paus Urbanus II een toespraak waarin hij zijn toehoorders opriep om met een verenigd christelijk leger naar het oosten te trekken om het Heilige Land op de Seltsjoeken terug te veroveren. Deze oproep verspreidde zich over Europa. Uiteindelijk zou Jeruzalem in 1099 veroverd worden.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Seltsjoeken Je mag ze ook gewoon moslims noemen. Overigens speelde Keizer Karel al met die gedachte 200jaar eerder.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het was een verenigd rooms katholiek leger onder leiding van een katholieke paus.
Jezus Christus zou nooit opdracht geven voor zulk een oorlog laat staan goedkeuren. Verder een + voor je antw. groet amadeus
Amadea
5 jaar geleden
Rooms-katholieken zíjn christenen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Of de rooms katholieke leer een christelijke leer is.... moet je voor jezelf uitmaken. Feit is en blijft dat de Gd van Abraham, Isaak en Jakob, oorlog in Zijn Naam niet goedkeurt.
We weten dat Jezus in de evangeliën het tegenovergestelde onderwees, zijn apostelen volgden dit voorbeeld. Kan je lezen vanaf het Bijbelboek handelingen en vraag je af wat Paulus onderwees in zijn brieven aan de Korinthiërs. Lees even voor jezelf onderstaande bron, een citaat volgend: " Huidige documenten
Ook in de zeer recente Katechismus van de Katholieke Kerk staan het primaatschap en de onfeilbaarheid van de paus geheel overeind. De Katechismus citeert instemmend het decreet "Lumen Gentium" (1964), waarin de paus van Rome krachtens zijn ambt als ,,plaatsvervanger van Christus" de ,,volledige, hoogste en univerele macht" bezit die hij altijd vrij kan uitoefenen,..... " https://www.digibron.nl/search/detail/012de612f4cdaf8a0d Pure blasfemie groet amadeus
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Aangezien het artikel uit de bovenstaande bron is verwijderd... hieronder een nieuwe bron.
Zie tweede paragraaf. https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=617&al=22 groet amadeus