Hoelang was het haar van Jezus eigenlijk bij het laatste avondmaal?

Ik moet 'm binnenkort namelijk naspelen. En ik vroeg mij af of ik dit een beetje jeu mee kan geven door de lengte precies goed te hebben. Ik kan deze info namelijk nergens vinden. Althans, ik niet. Ik hoop dat jullie mij snel van dienst kunnen zijn

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jezus, of dit belangrijk zou zijn...

Antwoorden (3)

Daar is niets met zekerheid over te zeggen, omdat dat nergens wordt genoemd. Wel zou je eventueel de lijkwade van Turijn als indicator kunnen nemen. Hoewel de authenticiteit omstreden is zou je de lengte van het haar tot op de schouders kunnen schatten.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De lijkwade van Turijn is Katholiek bedrog en heeft niets met christendom vandoen. Hieronder een bron met info die volgens mij aannemelijker lijkt.
Had de Heer Jezus lang haar ? http://www.oudesporen.nl/Download/OS2314.pdf groet amadeus
Op het schilderij van Leonardo da Vinci: "Het laatste avondmaal" valt het haar van Jesus tot op de schouders. Als je dat als waar aanneemt ben je goed bezig een juist beeld te scheppen. Dit schilderij is wereldwijd het meest bekende portret van Jesus op het eind van zijn leven.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Heb je dit uit het Engels vertaald? Bij ons heet Hij Jezus.
De Jezus die wij kennen is verzonnen door vooral Europese kunstenaars, Vandaar dat hij blank is met blond haar. Veel logischer zou het zijn als hij een donkerder Midden oosters gezicht zou hebben, maar ja dat was toen nog niet zo bekend, of men wilde een persoon maken die al een vertrouwd uiterlijk had.
Dus als je een Jezus wil die iedereen herkent maak hem blank met blond haar totop zijn schouders. Wil je dat niet, maak hem zoals je wil.
Ik zag jaren geleden de Musical Godspell geen idee meer hoe hij er uit zag toen, maar niet traditioneel, zoals in dit filmpje van de broadway musical te zien is.
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Ik begrijp de min niet, Plus.