Is Ismaël een andere benaming voor aartsengel Azraël?

Bij het zoeken naar info over Ismaël stuit ik enkel op de informatie dat Ismaël een andere benaming is voor Aartsengel Azrael, is dit ook daadwerkelijk zo of is Ismaël een andere engel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Ismael is geen engel (ik kan daar althans geen bron voor vinden), maar is de oudste zoon van Abraham en de stamvader van de Arabieren. Azraël is inderdaad de aartsengel van de dood.