Kan iemand mij hierover vertellen?

Hoi GV'ers mijn naam is Guillaume.

Ik heb hier een klein verhaal en informatie.
lees dit a.u.b precies door, ik zou het waarderen als er geen antwoorden worden gegeven die niks met het onderwerp te maken hebben.

Waarschijnlijk hebben veel GV'ers het eerste deel van de matrix gezien.
Hierin is echter de scene waarin Neo en Morpheus voor het eerst in de matrix komen.
Samen lopen ze tegen een enorme groep mensen in Mopheus loopt echter zonder iemand aan te raken hier dwars door heen, Neo (die achter hem aan loopt) blijft maar tegen mensen op te lopen.

Ik heb hier naar een klein praktich onderzoek naar gedaan.
waar ben ik nou achter gekomen, dat door mijn energie te sturen kan ik er mee ruimte voor mijzelf maken tussen een enorme groep mensen en dus zonder om te lopen.

Nu hoop ik dat er iemand zal zijn die mij hier meer over kan vertellen (alleen vertellen),
ook zijn meningen, berichten, beoordelingen en andere reacties welkom.

Alvast bedankt,

Guillaume

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie vraag +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een hele leuke vraag. Hoe om te gaan met chaos... +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het durven stellen van deze gedurfde vraag +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je lef!

Het beste antwoord

Wat jij bedoeld, beschouw ik altijd als een drukke treinstation (bijvoorbeeld Amsterdam Centraal). Iedere persoon beloopt zijn eigen weg. Deze loopt kriskras door elkaar en kunnen andere wegen van andere personen kruizen. Echter, het is niet wenselijk dat dit op dezelfde plek en op dezelfde moment gebeurd. Want dan botsen ze.

Ook is elke persoon energetisch verbonden met het universum en alle informatie is in het universum aanwezig. Als jij in de drukke massa botst, of je moet continue stoppen of versnellen, dan zit je niet lekker in je vel. Je moet continue opletten met wat je doet. Je bent als het ware losgekoppeld van het universum en van de energie.

Als je wel verbonden bent met het universum, dan ben je een met je omgeving. Je loopt in een stroming (flow), waarbij je niet nadenkt en toch met elke stap weet wat je doet. Je kunt je eigen snelheid lopen en zal zonder dat je moet uitkijken, weten of je moet versnellen of stoppen. Je kan bij wijze van spreken de krant lezen en lopen tegelijk zonder botsingen.

Je bent 1 met het universum en je weet. Je weet precies welk pad de jouwe is. Je staat boven de chaos van het station. Binnen het universum bestaat er geen chaos. Alles beloopt zijn eigen weg.
Verbonden met het universum voel je je lang en ontspannen. Alsof je heel groot bent en gelijk heel klein. Klein tov de stationshal, maar groot omdat je erboven uit steekt. Je staat als het ware 'op de wereld'.

---

Jij zegt dat je energie voor je uit stuurt. Dat je als het ware de energie je een baan laat maken. Dit is niet helemaal waar, want je kan met je energie niet andere mensen beïnvloeden. Het enige wat je hiermee kunt doen is andere mensen energie sturen waarmee ze de helderheid krijgen om te doen wat goed voor ze is.

Als jij energie stuurt, dan moet je die energie ergens vandaan halen. Die haal je dus uit de kosmos, je maakt jouw connectie met het universum. Dan word je 1 met het universum en die regelt jouw pad icm met alle andere paden.

Er is nog veel meer te vertellen, maar het maximum van het antwoord zit erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Gdanonym : suggestie , vertel verder in reacties?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is een surgestie, maar alleen als mijn antwoord iemand aanspreekt. Dit is een eerste aftasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant onderwerp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat vind ik nu ook. De gehele wereld is 1 grote chaos en iedereen doet zijn eigen ding. Of toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit antwoord kan ik het beste in mezelf vinden.

Andere antwoorden (6)

Allereerst, Goeie Vraag!

Ik denk persoonlijk dat het verschil zit in de houding die je jezelf aanneemt. Jij noemt het energie sturen, daardoor voel je je zelfverzekerder en heb je misschien het idee de hele wereld aan te kunnen. Wanneer je die houding aanneemt en in een drukke straat gaat lopen gaan de mensen eerder voor jou opzij. Waarschijnlijk zonder dat jij dit echt doorhebt, daardoor lijkt het voor jou alsof je overal gewoon door kan lopen. Maar let maar eens op de andere mensen, je ziet ze opzij stappen.

Wanneer je een onzekere houding hebt maak je jezelf onbewust kleiner (naar de grond kijken bv..). Hierdoor lopen de mensen figuurlijk over je heen, je valt bijna niet op. Zeker niet in een grote mensen massa. Daardoor gaan de mensen ook minder snel voor je opzij en zul jij juist een stapje opzij moeten zetten, of botsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles bestaat uit energie, zowel positief als negatief.
Ook jij zend energie uit, en door de energie van de ander te peilen, kun je een stuk van die ander vertellen.
Ik ben heel vaak in staat om in een kleine ruimte, waarin iemand geweest is, zijn energie nog op te vangen, en een karakterschets te geven, wat meestal altijd klopt.
Ook in oude kerken en gebouwen waarin veel mensen rongelopen hebben, en veel dingen hebben meegemaakt, heb ik dat gevoel.
Doordat indrukken van gebeurtenissen blijven hangen op de plekken waar iets is gebeurd, is het heel simpel om dit te peilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neo weet nog niet dat hij de One is... Daardoor trilt hij lager en door die lagere trilling botst hij tegen anderen, in tegenselling tot Morpheus... Heb jij een hele hoge trilling dan kun je overal doorheen en/of dring je er veel dieper in... Bijvoorbeeld Gamma-stralen dragen veel verder dan Alpha-stralen omdat de laatste veel langzamer trilt... En zo dringt ultraviolet ook veel dieper binnen dan infrarood...

Waar het in de matrix om draait is trilling... Neo moet opgeleid worden om sneller te reageren, dus om steeds hoger te trillen... En the agents, Mr Smith ook...

Pas als Neo ziet dat hij the One is, overstijgt hij alle anderen... En kan hij overal doorheen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je ook gewoon antwoord geven?
Ik bedoel... op de vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou joh, je kunt ook wel wat vriendelijker zijn tegen je vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een zeldzame bullshit.....of je hebt de film niet gezien natuurlijk - dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier word ik erg trillerig van!
Het enige goede antwoord dat ik hierop kan geven is:
JIj beweegt..
en je Voelt dat terwijl JIJ beweegt ALLES beweegt.

Ik zal je zeggen: HERKENNING.

Zo voelt dat dus.

Vind jij dat niet prachtig?
dat je de matrix BENT?

Laat het verder even los, hoe is het met jou?
(moet ik een sexier avatar maken voor je trouwens?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Guillaume,

Ik heb de film niet gezien maar begrijp je vraag wel.

Je bent in staat je aura de vergroten en af te sluiten, ik bedoel hiermee dat je het niet toestaat dat een ander door jouw aura-energieveld loopt.

Doordat jij je energieveld-aura vergroot, kracht geeft, kun jij die ruimte creëren

Het is dus inderdaad mogelijk en het zegt dat je een krachtig en groot energieveld kunt maken om jezelf heen!

Ik oefen hier zelf ook wel eens mee.
Wanneer ik ergens naar toe moet waar veel mensen zijn en me onzeker voel, gebruik ik deze eneregie ook.
Het maakt dat ik ruimte om me heen voel en zie. Daarnaast ook nog eens dat ik word gezien, in al die ruimte, die ik dan kan behouden.

Mooi en wonderlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo Guillaume
Wat jij beschrijft herken ik , maar kan het niet uit leggen.
Ik denk echter niet dat je iets stuurt, het gebeurt gewoon.
Ik probeer al jaren dit verschijnsel te begrijpen, het overkomt me ook regelmatig, maar dan wel spontaan, ik heb het pas in de gaten als ik het zie.
Rondom ieder mens is een energieveld dat niet bij iedereen even groot is, bij sommige mensen is dat groter dan normaal, het vormt waarschijnlijk een soort wig, tussen de andere energieën, zodat er vanzelf een ruimte ontstaat om te passeren.
Soms is het zo heftig, dat mensen gewoon opzij springen als ik er aan kom.
Bijzonder te lezen dat jij ook zoiets ervaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ed, Heb je wel eens je eigen toestand beoordeeld? Hoe voel je je dan, je zult je zeker niet heel slecht gevoeld hebben. Misschien sta je wel op de wereld, zo sterk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Gdan. ben weer terug, ik vond het soms genant als de mensen zo gewillig aan de kant gingen, maar heb me wel altijd afgevraagt het waarom, het is zeker niet alleen de uitstraling en ik ben ook niet erg groot, zie er niet gevaarlijk of drijgend uit, dus ja, wat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist je dat je helemaal niet groot en sterk hoeft te zijn om heel krachtig over te komen. Dan heb ik helemaal niet over intimidatie, maar over respect.
Ik zie nu een beeld voor me, dat als 'jezus' door een groep mensen loopt, die mensen als vanzelf een stap opzij doen... Het is iets puurs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler en Napoleon waren ook klein, dus ja, dat wist ik.